L'altar de l'església de Cala Rajada és ara una taula provisional, ja que fa dos anys l'original fou destruït per un acte vandàlic que va ocasionar greus danys a la imatge de la Mare de Déu.
El pressupost total de les obres puja a 300.506 euros (50 milions de pessetes), dels quals el Govern de les Illes Balears subvenciona 180.303 euros (30 milions de pessetes).
La població de Cala Rajada s'ha compromès a pagar la resta del pressupost. Per aquest motiu, s'ha creat una comissió encarregada d'organitzar activitats amb l'objecte de recaptar fons per invertir en l'obra.
La primera convocatòria va obtenir molt d'èxit: el passat dia 1 de desembre es va celebrar una bunyolada, en la qual es va recaptar un total de 4.000 euros. Així mateix, està previst organitzar una pamboliada, que tindrà lloc el proper dia 14 d'aquest mes. També s'està posant en funcionament la venda de loteria de Nadal. El rector de la parròquia de Capdepera, que té cura de les dues esglésies, es mostra molt sorprès per la gran col·laboració dels habitants d'aquest nucli.
D'altra banda, el recinte eclesiàstic no només s'utilitza com a lloc per celebrar els actes religiosos, sinó que també s'ha convertit en un punt de trobada per als habitants de Cala Rajada. Sovint a l'església es duen a terme concerts i recitals musicals, però és sobretot durant la temporada d'estiu quan es registra una major activitat a causa del turisme.
El rector Llamedo ha expressat que «possiblement puguem disposar d'un nou altar, ja que se n'ha duit a terme la restauració d'un d'una església de Palma, que està previst que es traslladi al recinte eclesiàstic de Cala Rajada».
La imatge de la Mare de Déu tenia un valor sentimental, ja que fou donada a l'església pel conjunt de pescadors de la zona.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.