Un jutjat de Palma obre investigació sobre les causes de l'accident aeri

Els experts analitzen les dues caixes negres de l'avió, que recullen la conversa dels pilots

TW
0

Un jutjat de Palma ha obert diligències prèvies per determinar si hi va haver responsabilitat penal en l'accident aeri ocorregut divendres passat a l'aeroport de Palma, en el qual van morir dues persones. Aquesta instrucció judicial no ha fet més que iniciar les seves primeres passes i l'actuació del jutge es basarà, segons van informar fonts jurídiques, en l'informe dels inspectors d'Aviació Civil, que ja han iniciat la investigació per tal de determinar si l'avió bimotor de càrrega SW3, de la companyia Tadair, es va estavellar a la pista de l'aeroport per causes humanes o tècniques.

Un expert va assenyalar ahir a aquest diari que les investigacions per determinar les causes d'un accident aeri són molt complexes, i que és lògic que els inspectors no es vulguin pronunciar tot d'una sobre l'ocorregut, sense que abans analitzin en profunditat les qüestions tècniques relacionades amb aquest vol. Aquest expert va indicar que serà fonamental l'estudi de les dues caixes negres (que curiosament es fabriquen d'un color fluorescent) que portava l'avió que, segons va poder saber ahir aquest diari, ja estan en poder dels inspectors que investiguen l'accident.

En una d'aquestes dues caixes negres es recull tota la conversa que van mantenir el pilot i copilot de l'aeronau durant el vol, i es comprovarà si cap d'ells dos va poder apreciar, abans de la caiguda, que es produís cap error que va impedir un aterratge normal.

El contingut d'aquesta conversa es considera clau en la investigació, però en aquests moments es desconeix de què van parlar César Bores i Víctor (els dos pilots morts) des que s'enlairaren de Barajas fins que es van apropar a la pista de Son Sant Joan per prendre terra. El que és cert és que cap d'ells dos no es va dirigir a la torre de control de l'aeroport de Palma per comunicar algun incident, i només es van limitar a sol·licitar autorització per prendre terra, indicant-los el controlador que ho fessin a la pista sud.

Rumb  
Una de les caixes negres que portava l'avió recull dades tècniques. Aquest complex aparell va gravar el rumb que va realitzar el bimotor des que es va enlairar de l'aeroport de Madrid, com també altres dades que es consideren importants de cara a la investigació que realitzen els experts. L'anàlisi de la caixa és molt complexa, però es considera una de les peces fonamentals.