Els aeroports balears superaren la segona jornada de vaga del
discrecional amb problemes però evitaren el caos. Els retards
mitjans foren de tres hores i la demora màxima, de sis hores, es
produí en un vol britànc. A banda d'això 7.000 persones passaren la
passada nit a les terminals de Son Sant Joan, 3.000 a Menorca i
1.500 a Eivissa.
Brusel·les, mentrestant, restringí les entrades de vols
internacionals per adequar els passatgers a la possibilitat de
trasllat cap als hotels. Gràcies a aquesta regulació d'entrades i
al dispositiu dels touroperadors per traslladar els clients als
establiments a través de taxis i de rent a car, els aeroports
mantingueren la seva operativitat.
Eurocontrol, l'òrgan europeu que regula els slots horaris, és a
dir les franges en què operen els vols continentals, limità els
moviments entre les 15.00 i les 19.00 hores, franja horària més
problemàtica perquè no hi havia taxis abastament per donar sortida
als turistes que s'acaramullaven a les instal·lacions de
l'aeroport.
En la reducció aplicada per Eurocontrol a Son Sant Joan es
passaren dels habituals 27 vols per hora a un mínim de cinc vols
durant els moments més crítics de l'horabaixa. Pel que fa a les
esperes dels passatgers per a un servei de taxi, també oscil·laren
al llarg de la jornada. Com a moment punta es produïren esperes
davant de les esplanades de Son Sant Joan de gairebé quatre
hores.
Aeroports Espanyols i Navegació Aèria afirmà que durant el
període de màxima espera els visitants arribats en paquet turístic
es congregaren davall del porxo de l'antiga terminal A per evitar
la forta calor i alleugerir les hores d'espera. Malgrat tot, fou
inevitable que es produïssin petites friccions entre els mateixos
turistes, cansats de la situació.
Pel que fa a l'antiga terminal A de sortides, habilitada per
l'ens Aena com a zona d'espera davant el perill de col·lapse de les
terminals actualment operatives, no s'obrí. En aquest sentit, i en
una jornada punta pel que fa a l'arribada de passatgers, els plans
de contingència dissenyats pels touroperadors alemanys i britànics,
i la professionalitat de la direcció de l'aeroport i dels agents
turístics, hotelers, i taxistes, permeteren treure endavant una
jornada en què era més que previsible el caos absolut.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.