TW
0

La Federació Balear de Comerç i Serveis Turístics (Fetur), no descarta convocar movilitzacions en aprovar-se el projecte de llei de la llei de comerç, una norma «que vulnera la lliure empresa a les zones turístiques» i que «agreuja el problema cada vegada més aguditzat de l'estacionalitat». Una vegada analitzat el projecte redactat per la Conselleria d'Economia, Comerç i Indústria, Fetur ha enviat un escrit al titular de la cartera, el vicepresident Pere Sampol, així com a la Direcció General de Comerç, al Consell de Mallorca i als grups parlamentaris.

Segons informà ahir aquesta patronal, també ha enviat escrits a 37 ajuntaments, que representen els 75 nuclis turístics de Balears, «alertant-los sobre les conseqüències de l'aprovació d'aquesta llei». Segons fonts de Fetur, aquesta patronal no descarta la possibilitat de mobilitzacions per «corregir o anul·lar la incongruència» que suposa aquest projecte de llei que «únicament es fa per Palma com a ciutat, sense tenir en compte les nefastes conseqüències que tendria per al comerç turístic».

Aquesta associació assegura en els seus escrits que el document no té en compte els horaris del comerços turístics, ni les seves peculiaritats, però «empara la competència deslleial al comerç establert, i podria ser un «colador» per a l'activitat dels «manters».