TW
0

Unió Democràtica de Catalunya (UDC) es va comprometre ahir amb Unió Mallorquina (UM) a vehicular «qualsevol iniciativa» legislativa dels nacionalistes de centre mallorquins tant al Congrés dels Diputats com al Senat. Així ho va exposar el conseller de Governació de la Generalitat de Catalunya i president d'UDC, Josep Antoni Duran i Lleida, a Palma de la mà de la presidenta del Consell Insular de Mallorca (CIM) i d'UM, en una conferència de premsa conjunta.

Duran, que va visitar Palma en qualitat de líder dels democristians catalans, va anunciar un «increment» de les relacions amb els seus socis illencs de coalició al Parlament Europeu. «Creiem que convé que les relacions entre forces de Catalunya i de les Illes Balears siguin estretes i des de la sobirania i la independència orgànica», va declarar el conseller de Governació de la Generalitat.

El salt qualitatiu que acordaren ahir ambdues forces dins del marc de col·laboració que mantenen se centra, bàsicament, en tot allò referent a la «millora» del sistema de finançament autonòmic, que s'ha de negociar l'any vinent entre el Govern espanyol i les comunitats autònomes, segons va recordar Duran.

«Durant molt de temps, aquest debat s'ha volgut circumscriure a Catalunya i a l'afany dels nacionalistes catalans», va afegir Duran, qui va considerar la importància que «hi hagi veus a altres comunitats autònomes, com la d'Unió Mallorquina, per millorar un sistema que és insuficient i injust i que volem corregir sense deixar de ser solidaris amb la resta de l'Estat». El Govern espanyol «no té idees clares» sobre el tema i «dóna pals de cec», va apuntar.