TW
0

La comunicació per cable ja és una realitat que arrela a Mallorca. La Corporació Mallorquina del Cable (CMC), sota la nova identitat d'ONO, haurà estès en tres anys la xarxa òptica a Palma i en deu assolirà tot Mallorca. En conjunt, suposarà una inversió de 31.000 milions de pessetes.

El cable començarà a estendre's des del barri de Son Oliva, i abans d'acabar l'any el tindran connectat Son Gelabert, plaça de toros, Rosselló, Blanquerna, mercat de Sant Ferran, Camp Redó, les Estacions, Son Cotoner i General Riera.

A la Part Forana es començarà a implantar per les localitats amb més volum de població.
L'accionariat d'ONO a Mallorca és composat per Cableuropa (58 per cent); Hora Nova (18 per cent); Editora Balear (12'5 per cent); Sa Nostra (6 per cent), Prensa Ibérica (5 per cent), i J.J. Moll de Miguel (0'5 per cent).

El projecte es presentà ahir dematí en l'operador de l'empresa, en la confluència entre el Camí Vell de Bunyola i el carrer de 16 de Juliol del polígon de Son Castelló de Palma. El director general de l'empresa, Carlos Luengos, actuà d'amfitrió escudat pel president en l'àmbit de l'Estat, Ignacio Galdón, i pel president del Grup Serra i d'ONO a Mallorca, Pere A. Serra. També hi foren presents el cap de l'Executiu balear, Jaume Matas; la presidenta del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, i el batle de Palma, Joan Fageda.

«Això és un avanç del que ens espera en un futur proper», declarà Luengos davant el mig centenar d'assistents i dels televidents que rebien l'emissió pels primers trams de xarxa connectats. Els clients, explicà, rebran servei d'Internet, televisió i telefonia a través d'un sol cable, gestionat per una entitat que rebrà el suport de la iniciativa privada i deslligada de les grans companyies dominants.

Comença la rebaixa

«El telèfon davalla a partir d'avui en totes les quotes, es trenca l'estructura tarifària», es felicità Luengos, per informar que tots els seus serveis presenten un susbtancial abaratiment del preu per a l'usuari. Però no només el preu els servirà per fer-se forts en el mercat, sinó també «una nova imatge corporativa, més humana, desmitificadora de la tecnologia, fins i tot divertida i alegre». L'objectiu primordial, afegí, és adaptar-se a les demandes de l'usuari, «oferir una televisió que s'adapti a les necessitats de cada client» i «un Internet personalitzat» que ofereixi «la millor relació entre preu i velocitat».

Pere Serra en la seva declamació tractà el caràcter socioeconòmic de l'esdeveniment. «Hi ha dos sectors líders per al desenvolupament "argumentà", l'oci i la comunicació». En el primer, assegurà que «a Mallorca hem creat un model que és un exemple per a tot el món», mentre que «en les comunicacions faltava un projecte com el que estam inaugurant». Així mateix destacà la valentia d'un projecte que «no donarà beneficis fins a l'any 2006». Des del públic, donaren suport a aquesta aposta amb la seva presència personalitats com el director general de Telecomunicacions del Govern balear, Juan José Novás; el president de la Cambra de Comerç, Miquel Lladó, i el de Pimem, Tomàs Garrido. El món dels mitjans de comunicació hi era representat, entre d'altres, pel director d'Ultima Hora, Pere Comas, la directora de TeleNova, Ultima Hora Radio i Antena 3, Paula Serra, i la directora comercial del Grup Serra, Carme Serra.