La comunicació per cable ja és una realitat que arrela a
Mallorca. La Corporació Mallorquina del Cable (CMC), sota la nova
identitat d'ONO, haurà estès en tres anys la xarxa òptica a Palma i
en deu assolirà tot Mallorca. En conjunt, suposarà una inversió de
31.000 milions de pessetes.
El cable començarà a estendre's des del barri de Son Oliva, i
abans d'acabar l'any el tindran connectat Son Gelabert, plaça de
toros, Rosselló, Blanquerna, mercat de Sant Ferran, Camp Redó, les
Estacions, Son Cotoner i General Riera.
A la Part Forana es començarà a implantar per les localitats amb
més volum de població.
L'accionariat d'ONO a Mallorca és composat per Cableuropa (58 per
cent); Hora Nova (18 per cent); Editora Balear (12'5 per cent); Sa
Nostra (6 per cent), Prensa Ibérica (5 per cent), i J.J. Moll de
Miguel (0'5 per cent).
El projecte es presentà ahir dematí en l'operador de l'empresa,
en la confluència entre el Camí Vell de Bunyola i el carrer de 16
de Juliol del polígon de Son Castelló de Palma. El director general
de l'empresa, Carlos Luengos, actuà d'amfitrió escudat pel
president en l'àmbit de l'Estat, Ignacio Galdón, i pel president
del Grup
Serra i d'ONO a Mallorca, Pere A. Serra. També hi foren
presents el cap de l'Executiu balear, Jaume Matas; la presidenta
del Consell de Mallorca, Maria Antònia Munar, i el batle de Palma,
Joan Fageda.
«Això és un avanç del que ens espera en un futur proper»,
declarà Luengos davant el mig centenar d'assistents i dels
televidents que rebien l'emissió pels primers trams de xarxa
connectats. Els clients, explicà, rebran servei d'Internet,
televisió i telefonia a través d'un sol cable, gestionat per una
entitat que rebrà el suport de la iniciativa privada i deslligada
de les grans companyies dominants.
Comença la rebaixa
«El telèfon davalla a partir d'avui en totes les quotes, es
trenca l'estructura tarifària», es felicità Luengos, per informar
que tots els seus serveis presenten un susbtancial abaratiment del
preu per a l'usuari. Però no només el preu els servirà per fer-se
forts en el mercat, sinó també «una nova imatge corporativa, més
humana, desmitificadora de la tecnologia, fins i tot divertida i
alegre». L'objectiu primordial, afegí, és adaptar-se a les demandes
de l'usuari, «oferir una televisió que s'adapti a les necessitats
de cada client» i «un Internet personalitzat» que ofereixi «la
millor relació entre preu i velocitat».
Pere Serra en la seva declamació tractà el caràcter
socioeconòmic de l'esdeveniment. «Hi ha dos sectors líders per al
desenvolupament "argumentà", l'oci i la comunicació». En el primer,
assegurà que «a Mallorca hem creat un model que és un exemple per a
tot el món», mentre que «en les comunicacions faltava un projecte
com el que estam inaugurant». Així mateix destacà la valentia d'un
projecte que «no donarà beneficis fins a l'any 2006». Des del
públic, donaren suport a aquesta aposta amb la seva presència
personalitats com el director general de Telecomunicacions del
Govern balear, Juan José Novás; el president de la Cambra de
Comerç, Miquel Lladó, i el de Pimem, Tomàs Garrido. El món dels
mitjans de comunicació hi era representat, entre d'altres, pel
director d'Ultima Hora, Pere Comas, la directora de
TeleNova, Ultima Hora Radio i Antena 3, Paula Serra, i la directora
comercial del Grup Serra, Carme Serra.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.