TW
2

Aquest dimarts es va llançar a Twitter una iniciativa popular que contesta directament a la campanya del Partit Popular amb el lema #WeLoveTourism.

Amb aquesta iniciativa pretenen criticar la passivitat política davant la massificació turística. I agefeixen a la seva descripció: «Mos ho passam bé fent memes».

La iniciativa va començar al voltant de les 17 hores del dimarts amb el missatge: «Avui és un bon dia per començar una campanya crítica amb el #WeLoveTourism, ara que està a punt de començar agost, el mes més hardcore de l'any per als que vivim a les Illes». I al llarg de l'horabaixa el compte @we_tourism va difondre una gran quantitat de dades sobre els efectes negatius de la massificació turística així com diferents mems recreant la campanya del PP amb el mateix nom.

Al manifest ho expliquen així:

«Enfront de la massificació turística que estam patint en els darrers anys creim que és necessària una societat civil organitzada i capaç de donar resposta al discurs actrític del 'vivim del turisme'. La nostra intenció és reivindicar un altre model econòmic que protegesqui els interessos de la ciutadania, davant del gran negoci que afavoreix de manera desigual únicament certs sectors socials.

Estam en contra d'aquesta gestió turística que arrasa els drets laborals i socials i els recursos naturals i que només sap créixer engolint territori i persones. Si els recursos de què disposam són limitats el creixement també ho hauria de ser.

La nostra campanya neix des del convenciment que la campanya que varen engegar els populars sota el lema #WeLoveTourism invisibilitza intencionadament les conseqüències nefastes que el turisme de sol i platja té sobre les vides dels i les ciutadanes illenques. És la nostra obligació recordar-los que el seu turisme on-fire genera precarietat laboral, erosió del territori, usurpació dels espais públics, modificació de l'estil de vida, emergència habitacional i augment de les desigualtats socials».