TW
0

AirHelp, companyia de defensa dels drets dels passatgers, ha llançat una aplicació amb escàner de targeta d'embarcament que permet els passatgers reclamar des del seu dispositiu mòbil les compensacions per retard o cancel·lació dels seus vols.

L'aplicació, gratuïta per a iOS i Android, permet la reclamació per retard o cancel·lació des de la mateixa porta d'embarcament. Després de l'escaneig, tota la informació del vol i les seves incidències queden registrades a l'instant en el sistema que la companyia utilitza per reclamar les indemnitzacions corresponents.

L'empresa ha informat que pot operar abans fins i tot d'una incidència en el vol si s'escaneja el bitllet amb anterioritat. L'aplicació fa un seguiment del vol per detectar retards, cancel·lacions i sobrevenda, facilitar un procés de reclamació àgil i informar al mateix temps als passatgers de les lleis en el seu cas i les obligacions de la seva aerolínia.

El conseller delegat i cofundador de AirHelp, Henrik Zilmer, ha afirmat que amb aquesta aplicació serà molt més fàcil i senzill reclamar a les aerolínies, i ha afegit que només un 2 % dels vuit milions d'usuaris amb dret a indemnització continuen endavant amb les seves reclamacions.

A l'Estat espanyol, menys del 2 per cent dels gairebé 5.500 passatgers que podrien reclamar indemnització no ho fan, tot i que els usuaris tenen un període de fins a deu anys per realitzar una compensació, que pot anar des de 250 a 600 euros.