Els avantatges de l'iPad han començat ràpidament a fer ombra als computadors a les escoles. | KIMBERLY WHITE - REUTERS - X0030
Després del desplegament que l'iPad està duent a terme en algunes aules dels EUA, s'ha revelat que aquests aparells, coneguts genèricament com a tablets, tindran una major presència a les escoles que els ordinadors en els pròxims anys. La companyia d'anàlisi Piper Jaffray s'ha demanat com impacta l'ús de l'iPad, amb la seva legió d'aplicacions educatives, en els centres d'ensenyament.
Per això, va fer una petita enquesta entre 25 directors de tecnologia aplicada a l'educació, durant una conferència de la integració de la tecnologia a l'escola, duit a terme als EUA. L'actual president d'Apple, Tim Cook, ja va assenyalar a principi d'any que la demanda de l'iPad era "forta" entre els clients del sector educatiu. La companyia va passar a vendre 11,2 milions d'unitats d'aquest dispositiu en el seu darrer trimestre, fet que va suposar les vendes més altes en un període de tres mesos.
Tendència en l'educació
En el cas de l'iPad, l'analista de Piper Jaffray, Gene Munster, subrratlla que és una "tendència en l'educació", ja que "es familiaritzen aquests dispositius d'Apple amb els alumnes", la qual cosa "provoca un demanda dins aquestes institucions". "L'iPad -continua- representa el 100% a l'escola", cosa que significa que la paraula tablet a les aules "podria ser sinònim d'iPad", afirma.
D'aquesta manera, l'iPad podria arribar a superar l'ordinador en presència als centres nord-americans. Els col·legis analitzats disposen d'una proporció actual de deu alumnes per ordinador. Quan l'iPad estigui completament assentat, la proporció serà de sis alumnes per tablet. Pels 25 experts en tecnologia aplicada a l'educació, "l'iPad permet l'aprenentatge individualitzat millor que una computadora tradicional".
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.