TW
0

L'estratègia, el lideratge, l'estudi i la participació en les xarxes socials són les claus d'una comunicació eficaç.
Així es va posar de manifest ahir en una xerrada col·loqui celebrada al saló d'actes de la seu central de Sa Nostra a Palma, amb la intervenció de destacats professionals espanyols de la comunicació corporativa i que va servir, alhora, com a presentació de l'empresa Vinklum, que posa en marxa la veterana firma mallorquina Publicitat Matas. La cita sobre les noves estratègies de comunicació va comptar amb la presència de Cristóbal Fernández, responsable de comunicació de la xarxa social Tuenti, que disposa avui de 12 milions d'usuaris, bona part dels quals són menors de 35 anys.

"Una revolució"

Per Fernández, l'arribada a internet de les pàgines 2.0 "és el començament d'una revolució en l'àmbit social, perquè democratitzar i fer universal el contacte immediat entre milions d'usuaris suposa que la comunicació ja no es troba a les mans dels mitjans informatius tradicionals, sinó en el de tots i cadascun dels ciutadans".
En termes similars, sobre les estratègies lligades a la comunicació a través de vies universals, es varen expressar els altres dos ponents de la jornada.

Rosa Torres Valdés, professora de Relacions Públiques a la Universitat d'Alacant i directora de Responsabilitat Social de la institució, i Alfredo Arceo, professor de la mateixa competència a la Universitat Complutense de Madrid, es van referir a exemples molt pràctics de comunicació aplicada d'acord amb les noves tecnologies.