El telèfon intel·ligent està causant molt de problemes als usuaris. | Efe

TW
0

Els usuaris del popular telèfon intel·ligent (smartphone) BlackBerry, que dilluns van veure interromputs els seus serveis de dades, tornaren a patir incidències en la connexió a internet ahir horabaixa. Fonts de les operadores van informar que s'havien detectat nous problemes amb els terminals fabricats per l'empresa canadenca RIM Research in Motion. Tal com va passar dilluns, els seus serveis de veu, sms i mms quedaren afectats.

Poc durà la tranquil·litat després l'anunci oficial que realitzà la companyia a primera hora del matí. A les 9.00 hores assegurava que el servei operava amb normalitat, amb la qual cosa donava el problema per tancat en espera de confirmar-ne l'origen i les circumstàncies que el provocaren. A l'horabaixa, un breu comunicat de RIM apuntava que "estam al corrent que hi ha usuaris d'Europa, del Pròxim Orient, de l'Àfrica, l'Índia, el Brasil, Xile i l'Argentina estan experimentant retards en els serveis de missatgeria i internet".

Líder a Twitter

La caiguda de la xarxa de BlackBerry es convertí ahir en un dels temes més discutits pels usuaris espanyols de la xarxa social Twitter, on aquest problema ocupava dos llocs en la llista dels deu temes de moda o trending topics.
Una de les etiquetes amb què els usuaris cataloguen els seus comentaris humorístics a la xarxa social és PelículasBB, en la qual inclouen títols modificats de films famosos, com El silenci de les BlackBerrys, Els homes que miraven fixament les BlackBerrys o BlackBerrys a punt d'un atac de nervis. Aquesta etiqueta assolí el primer lloc de la classificació de temes de moda, mentre que RIM, sigles de la multinacional canadenca Research In Motion, ocupava al migdia el novè lloc. En molts casos, els usuaris que esmentaven RIM ho feien per parlar del missatge que penjà l'empresa en el seu compte oficial de Twitter, en el qual avisava que estan circulant missatges que suplanten la seva identitat.

Indemnitzacions

Els afectats a Espanya per l'avaria de BlackBerry tenen dret a indemnització automàtica i proporcional al temps sense servei per part de l'operador, d'acord amb el que estableix la Carta de drets de l'usuari de telecomunicacions. Les associacions de consumidors calculen que les indemnitzacions als usuaris a causa de les incidències en la seva connexió a internet poden oscil·lar entre els 30 cèntims i poc més d'un euro i mig més IVA.
En concret, el portaveu de Facua, Rubén Sánchez, matisà que, per 24 hores sense servei, les indemnitzacions fregarien els 30 cèntims, si la tarifa és de 8 o 9 euros, i podrien superar l'euro i mig, en cas de les tarifes màximes de 100 euros, que inclouen cridades. Per part seva, el director de comunicació d'OCU, Antonino Joya, instà a revisar aquestes indemnitzacions "automàtiques" a fi que, a més de compensar l'usuari pels possibles perjudicis ocasionats, siguin "exemplaritzants" i serveixin de sanció a les companyies.