Els conductors novells, que hauran d'haver aprovat la teòrica.

TW
0

El nou pla estratègic de seguretat viària de Trànsit, que s'aprovarà pròximament en Consell de Ministres, intentarà millorar la formació del conductor novell que, si va acompanyat, podrà posar-se al volant abans dels 18 anys, probablement als 16, sempre que hagi aprovat l'examen teòric i hagi realitzat 20 hores pràctiques. Aquesta és una de les propostes que tindrà en compte el nou pla estratègic de la Direcció General de Trànsit (DGT), segons avançà ahir el sotssecretari del Ministeri de l'Interior, Justo Zambrana. En concret, afirmen fonts de Trànsit, allò que considerarà aquest pla serà promoure la creació d'un grup de treball per estudiar la conveniència de crear un sistema de conducció acompanyada, després de comprovar els bons resultats obtinguts en països com en França i Alemanya, on es pot conduir a partir dels 16 anys. Es tracta d'una de les mesures del projecte, que estudiarà si els conductors poden menar sense haver-se tret el carnet, segons explicà Zambrana, qui precisà, no obstant això, que, si s'aplica aquest sistema, seria després d'haver aprovat el teòric i haver realitzat en autoescola 20 hores pràctiques de conducció.

A 30 per hora

D'altra banda, la velocitat màxima permesa a les vies urbanes d'un sol carril, o d'un únic carril per sentit, es limitarà a 30 quilòmetres per hora, una vegada que es modifiqui, com està previst, el Reglament general de circulació. Així ho anuncià el director general de Trànsit, Pere Navarro, en la primera jornada del II Encontre de ciutats per la seguretat viària, que fou inaugurada ahir a Còrdova per part del sotssecretari del Ministeri de l'Interior, que es va referir també al nou pla estratègic de seguretat viària, que s'aprovarà pròximament.
La rebaixa de la velocitat té com a objectiu reduir a la meitat els atropellaments de vianants a les ciutats.

El 2009, aquest tipus de sinistres van costar la vida a 268 persones, el 46 per cent de les víctimes mortals en accidents en zones urbanes, segons Navarro, qui subratllà que atropellaments i velocitat estan molt lligats: "A 70 quilòmetres per hora no se salva ningú; a 50, se'n salva el cinquanta per cent i a 30, se salven el 95 per cent dels vianants". Es tracta de "calmar i pacificar" el trànsit de les ciutats i es fa per al vianant i també per la contaminació atmosfèrica, tal com indicà la directora de l'Observatori de Seguretat Viària, Ana Ferrer.

Però, a més, l'objectiu d'aquesta mesura és frenar la "contaminació visual", perquè ja no caldrà col·locar senyals verticals per informar d'aquest límit de 30, sinó que s'està pensant en altres opcions, com marques a l'asfalt o l'estrenyiment al començament d'aquestes vies. Els vianants es mostraren satisfets amb aquesta mesura i així ho feren saber a través de Pablo Barco, el coordinador del fòrum Andando, una associació que defensa que en els entorns urbans la velocitat normal sigui de 30 i que els 50 es fixin només per als grans eixos que faciliten els desplaçaments.