La DO Oli de Mallorca en centra la promoció en dos mercats. | Joan Sitges

TW
0

El 2010 ha estat difícil per la conjuntura econòmica. Això no obstant, la feina constant i un gran esforç han permès que la Denominació d'Origen Oli de Mallorca aconsegueixi xifres de rècord. El president del Consell Regulador DO Oli de Mallorca, Josep Oliver, anuncià ahir que l'any passat es vengueren 123.265 litres d'aquest preuat producte, cosa que suposa un 35,6% més que el 2009 i la "comercialització més important de la història". Així, segons assegurà Oliver, se n'ha assolit un increment en tots els mercats, de manera que les exportacions han crescut un 72%. A Europa, han crescut un 95% i en països tercers ho han fet un 23%. Respecte de les Balears, les vendes s'han incrementat un 32%. "La satisfacció és doble -manifestà Oliver- perquè, a més d'augmentar-ne la comercialització, el pagès ha cobrat l'oliva a un preu digne".

Tanmateix, el president del CRDO Oli de Mallorca insistí que la situació era complicada. "La decisió de determinats grans distribuïdors d'utilitzar l'oli d'oliva com un reclam per al consumidor, amb uns preus totalment injustificats, encara va dificultar més el panorama i, si hi afegim les notícies de determinats olis de la Península que no complien la normativa, allò que pareixia difícil es podia convertir en un impossible", sentencià.

Promoció

Per tot plegat, i a l'espera d'un 2010 encara més difícil que el 2009, des de la DO Oli de Mallorca han optat per limitar-ne la promoció a dos mercats: Mallorca i Alemanya. Així mateix, s'han decantat per fer-ne la publicitat a través de comunicació no convencional. En aquesta línia, Josep Oliver assegurà que aquestes accions han estat una ajuda per a "la gran feina que desevolupen les tafones i els envasadors per a la comercialització de la producció". Així, remarcà que els resultats obtinguts el 2010 s'han aconseguit pel fet de "disposar d'un producte de qualitat diferenciada, garantida mitjançant anàlisis químiques i sensorial per part de laboratoris independents i un gran esforç de totes les persones que integren la DO Oli de Mallorca", que són més de 600.

Implicació econòmica

Finalment, Oliver volgué agrair el suport i l'ajut rebuts a tota aquesta gent i a les institucions. Això no obstant, recordà que perquè aquest projecte pugui anar endavant "es requereix més implicació econòmica" i poder continuar, d'aquesta manera, la divulgació i la millora de la qualitat de l'Oli de Mallorca".