algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:
13°

Facebook té el valor que marquen els mateixos usuaris

550 milions de persones ja utilitzen aquesta xarxa social, que està valorada en 38.000 milions d'euros

La capacitat d'atenció que genera Facebook és el que li reporta uns bons resultats tant en l'àmbit financer com entre els usuaris de les webs socials. Amb més de 550 milions de seguidors en tot el món, la xarxa no s'atura de créixer i, d'acord amb els darrers càlculs, l'imperi de Zuckerberg estaria valorat en 38.000 milions d'euros (50.000 milions de dòlars).

La recent injecció de capital de Goldman Sachs (450 milions d'euros) i de la russa Digital Sky Technologies (50 milions d'euros) han ajudat a la revaloració de la plataforma, però sens dubte el que fa poderós i valuós Facebook "és l'important públic actiu del qual disposa", segons explica el vicerector de Tecnologia de la Universitat Oberta de Catalunya (UOC), Llorenç Valverde.

El seu jove fundador, Mark Zuckerberg, designat com a Persona de l'Any 2010 per la revista nord-americana Time, ja té pensat llançar una oferta d'accions públiques el 2011 per tal d'incrementar el valor de la plataforma fins a 80.000 milions de dòlars. Però no només de fons d'inversions viu i creix Facebook.

Amb tot, atenent a les últimes dades publicades als Estat Units per la consultoria J.P. Morgan, Facebook guanya terreny a Yahoo i a Google de manera molt ràpida entre els internautes, si bé encara no té l'abast de les altres dues multinacionals. En el que sí que Facebook ja ha eclipsat Yahoo és en el temps que hi dediquen els usuaris en relació amb altres webs. Facebook viu i es nodreix d'un públic que visita cada dia, o gairebé, el site.

Tanmateix, i tal com assegura Valverde, "Google i Facebook no hi són de moment comparables". A parer del vicerector de Tecnologia de la UOC, "Google té unes infraestructures arreu del món, a part del sistema de cerca, i una capacitat per innovar que no troba competidor, per ara". En contraposició, "Facebook no disposa d'infraestructures pròpies i això els limita més... és molt més fum".

Sobre els ingressos de Facebook i com funciona el seu negoci, hi ha un cert hermetisme que dificulta conèixer-ne fil per randa les finances, que no ha fet mai públiques. Es calcula que durant el 2009 ingressaren uns 700 milions de dòlars i el 2010 la xifra sobrepassaria ja els 1.000 milions de dòlars. Tot i les múltiples fonts d'ingressos que se li suposen, la branca més forta correspon als que es generen de la publicitat.

Si bé són conscients que el seu principal capital i actiu són els més de 550 milions d'usuaris, l'objectiu per al 2011 és establir convenis de col·laboració amb els grans grups editorials com Time Warner, Condé Nast i CBS. Facebook vol inserir entre els mitjans de comunicació una aplicació que permeti la seva presència arreu a base de compartir inicis de sessió, per exemple amb la televisió de pagament per cable. La web té intenció de diversificar les aliances i arribar no només als navegants d'internet, sinó a tots els qui tenen un televisor. La companyia vol pactar amb un quart poder que fins ara s'ha mostrat reticent a les propostes que ja li havien formulat Google i Yahoo.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.