TW
0

Del sòrdid refugi per a viciosos, com la societat conservadora ho percebia, a sofisticades botigues d'erotisme. Presentades amb elegants mostradors i àmplies vidrieres perquè es vegi allò que hi ha dedins. I què hi ha? Res més que juguetes sexuals i complements per gaudir del sexe. Ni més ni manco. Es canvia així el paradigma dels sex-shops, que perden l'obscurantisme imperant i guanyen en obertura al carrer. Claudia Marcos, responsable de La Maleta Roja, explica com les dones havien de menester un alliberament. "Habitualment, estam més cohibides que els homes". Quan realment "la sexualitat s'ha de tractar de manera natural".

Al seu establiment (carrer Baró de Santa Maria del Sepulcre) també s'organitzen tuppersex, les reunions entre amigues on una especialista mostra tot els productes de manera informal i amena. Cada mes n'organitzen unes 30 reunions, xifra prou significativa de la demanada real existent a Mallorca. "Calcul que des que començàrem ara fa 4 anys han passat 15.000 dones per les reunions". Serveix, idò, per valorar fins a quin punt s'ha alliberat una societat tradicionalment conservadora com és la mallorquina. I encara afegeix una petita nota sociològica, basada en la seva biografia (Marcos es nascuda a Donostia): "Les mallorquines tenen més marxa que pel nord!". Una altre botiga eròtica, més veterana, és Orion (carrer dels Apuntadors). "Els nostres clients o estan súper avergonyits o vénen de gresca", descriu la dependenta Andrea González. Tot i que no fa gaire que hi treballa, ja entén la sociologia dels clients que les visiten. "Els turistes, per exemple, vénen més despreocupats. Es veu que a Europa estan més avançats, en el tema sexual", diu Andrea. I assenyala que fins i tot tenen parelles de gent gran per clients, "però són turistes".

Vergonya mallorquina

Els mallorquins, en canvi, tenen fama de ser més empegueïdors. "Em demanen bosses negres, opaques", explica Andrea. "De vegades, quan estic cobrant a una dona em diu: "Però no ho mostris tant". Com si la resta de clients s'hi fixassin!". Ara bé, també tinc gent que és com si fos a ca seva. Són clients que li demanen, cada cert temps, per les novetats que han rebut a l'establiment. Com si fos la col·lecció Tardor 2009! Un altre tipus de comprador són les que telefonen "i comencen a explicar-me la seva vida amb detall: que si volen el vibrador per tal cosa, que per no sé...". I Andrea gairebé actua com si fos una psicòloga.