TW
0

Els usuaris de telèfons mòbils amb targeta de prepagament que no s'hagin identificada la seva operadora seran desconnectats avui.

No obstant això, el Govern ja ha assolit un acord amb les societats més importants d'aquest àmbit que operen a l'Estat per ampliar amb sis mesos més el termini que tindran aquests clients per identificar-se i recuperar la línia. Si passat aquest període l'usuari no s'ha registrat, el número es donarà de baixa de manera definitiva.

El titular d'Interior, Alfredo Pérez Rubalcaba, ha anunciat aquest cap de setmana que el seu departament ha arribat a una entesa amb Telefónica, Vodafone i Orange, les principals companyies de mòbils presents a l'Estat, per allargar mig any el termini , fet que el ministre ha qualificat d'acord "gairebé perfecte" i "equilibrat", perquè totes les parts s'hi senten "reconegudes".

Tot, per la investigació policial

El responsable de la cartera d'Interior, Pérez Rubalcaba, explica que el Ministeri manté l'objectiu d'identificar tots els usuaris en un "sector clau per a la investigació policial".

D'altra banda, ha indicat que gràcies a aquest termini addicional de sis mesos tant les operadores com els usuaris no s'hi veuen perjudicats, atès que les primeres podran mantenir lacartera de clients, mentre que aquests podran recuperar la seva línia de telèfon mòbil en qualsevol moment en el cas que no s'hagin registrat abans d'avui.

En aquest sentit, Rubalcaba ha recordat que l'"opacitat" que hi havia en aquest sector de la telefonia permetia als delinqüents comunicar-se sense que les autoritats n'estiguessin al corrent, per la qual cosa ha subratllat que aquesta mesura, adoptada en el marc de la Llei de conservació de dades relatives als mitjans electròniques i a les xarxes públiques de comunicació, que entrà en vigor el 9 de novembre de 2007, permetrà a les forces de seguretat de l'Estat accedir a les línies sospitoses de delinqüència organitzada.

D'aquesta manera, les dades podran ser requerides per un jutge amb la finalitat de detectar, investigar i enjudiciar els delictes greus.

Tres milions

Les operadores de telefonia estimen que queden gairebé tres milions d'usuaris de targetes de prepagament que no s'han identificat a de les companyies respectives.

No obstant això, el ministre considera que la mesura adoptada és la "més directa" possible, perquè en el moment en què es necessiti usar el mòbil les operadores informaran del que cal fer per recuperar-ne el número.

Els usuaris a qui es talli la línia avui dilluns rebran un avís de l'operadora cada vegada que intentin efectuar una trucada.

En aquest missatge se'ls advertirà que han de contactar amb l'empresa per identificar-se. Exhaurits els sis mesos de marge, si el client no ha regularitzat la situació, no podrà recuperar mai la línia.

Tot i les campanyes d'informació posades en marxa després de l'aprovació de la nova llei, el ministre ha reconegut que "la velocitat d'adaptació ha estat inferior a l'esperada".

Els sectors que més preocupen són els joves i la gent gran, perquè sovint no necessiten tant en cas de disposar d'un telèfon mòbil.

Per aquest motiu, el ministre ha insistit en l'avís que transmetran les companyies cada vegada que l'usuari vulgui dur a terme una trucada, com a mesura "més directa" per informar els ciutadans.