TW
0

Són mones de Pasqua, al cap i a la fi, però amb un tret diferencial: el disseny. Efectivament, les noves tendències també han sobrevolat les tradicionals figures de xocolata amb motiu de la Pasqua. Pel camí, han deixat unes figures més estilitzades que antigament, de volums innovadors i un punt chic. La franquícia Chocolat Factory és el paradigma d’aquesta renovació estètica. Arrelada al centre de Palma des de fa poc més de tres anys, Chocolat ofereix ous de xocolata farcits de més bombons i cistelles d’ous tan pulits que enlluernen.

També aposten per confeccionar caixes de petits animalets de xocolata, sempre coberts amb embaltge sobri i modern. I si bé és cert que els preus de venda d’aquesta franquícia sén més elevats, no ho és manco que una petita peça, per si mateixa, llueix com un bon regal. És una concepció diferent que la del forn Fondo, veïnat de l’anterior. I és que és un forn tradicional, regentat actualment per Pau Llull (la quarta generació). Ara fa més de 25 dies que començaren a fondre la xocolata, al mateix obrador del carrer Unió. Ara, les seves prestatgeries es mostren plenes de mones de Pasqua amb motius infantils com les pel·lícules Disney (Ratatouille, La sireneta, Els increïbles...). O el bòlid de Fernando Alonso, per què no.

Tot i que no serà aquest el millor any en vendes des que la família Llull adquirí el forn l’any 1911, "la crisi no és notarà tant", diu Pau, optimista. Encara, però, hi ha una darrera concepció de les figures de Pasqua. És la del forn del Recó, que majoritàriament comercialitza ous i delicioses pilotes de futbol. Ara bé, totes arriben d’un obrador situat a la població principatina de Sant Cugat del Vallès. L’embalatge d’aquestes peces també llueix tradicionalisme, perquè si l’ou de xocolata és per a un nin li posen el llaç decoratiu en blau i si és per a una nina, en canvi, durà el llaç rosa.