En aparença, no és més que una ampolla d’aigua. Però pel preu la distingiràs. Les marques d’aigua premium han fet ja l’entrada en el mercat espanyol. Primer, de manera tímida i adreçades a la beautiful people que visita restaurants de luxe. Però des de la seva arribada, devers l’any 2007, aquestes noves begudes han multiplicat la seva presència. Ara bé, què les fa especials?
Visualment, hi ha un tret característic i comú a totes les marques. L’esplèndid disseny de les botelles. I quant al contingut, sol ser d’una gran puresa i recollit en terres molt llunyanes.
Per exemple, a les illes Fiji. Situades a l’oceà Pacífic, donen nom a l’aigua Fiji, una de les més cotitzades del mercat. L’alt contingut de silici que presenta es deu a l’origen volcànic de l’arxipèlag. I des de la companyia asseguren que el consum d’aquesta beguda hidrata al màxim tant la pell com els cabells.
Des de les glaceres de Noruega arriba, en canvi, la marca Voss. Unes ampolles amb un preu més "popular", tot i el seu evident –i a posta cercat– elitisme.
El líquid provinent del gel és aigua envellida que, depenent de la glacera, pot tenir més de 15.000 anys d’antiguitat. Habitualment, s’extreu d’indrets de difícil (o restringit) accés. El màrqueting d’aquesta casta d’aigües en remarca sempre l’extraordinària puresa, atès que, abans de ser beguda pel client, no hauria estat "tocada" per la mà de l’home.
Els clàssics de les premium, en canvi, opten per Chateldon. Un aigua envasada des de l’any 1650 en homenatge al rei Sol, Lluís XIV. No debades, França –i, més concretament, París–, va ser un dels orígens d’aquesta moda. D’encara més lluny prové la Cloud Juice, literalment, "suc de niguls". Aquest nom prové del fet que es recull de les pluges que cauen a Tasmània. La seva producció és limitada i el gust és ametlat.
Però cuiners tan reputats com Jamie Oliver (Anglaterra) i Alain Ducase (França), posen messions per Solé, una aigua amb matisos dolços que neix als Alps italians.
Evidentment, els eclèctics japonesos no n’havien de quedar al marge. Al país nipó, és Ogo la que triomfa. Una botella esfèrica amb el segell d’Ora-ito, dissenyador habitual de Louis Vuitton.
Però la més cara del món, la que pot arribar a 370 euros, és Bling H20. Serà, per ventura, pels cristalls d’Swarovski incrustats a l’ampolla. O perquè, com més inaccessible n’és el preu, major és l’atractiu que suscita al client vanitós.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.