Wii arrasa a Europa

La consola s'ha venut més en un any al Vell Continent que les competidores en tota la seva trajectòria. No obstant això, és la Nintendo DS l'autèntic fenomen de vendes d'aquesta generació, amb més d'11 milions d'unitats despatxades

TW
0

La classe de les consoles de sobretaula té una alumna avantatjada: Wii. Just l’any passat, se’n vengueren a Europa més unitats que de les seus rivals Playstation 3 i Xbox 360 des que sortiren al mercat, fa dos i tres anys, respectivament. En tot cas, Nintendo DS és encara l’autèntic fenomen de vendes d’aquesta generació. Fa més de 3 anys que la Xbox 360 es ven a Europa i per març en farà dos que hi arribà la Playstation 3. Al final de la campanya nadalenca, Microsoft anuncià que ha superat els vuit milions de màquines venudes al nostre continent, a més d’assegura que Playstation 3 s’acosta als set. Quant a les xifres oficials de Sony, encara no es coneixen.

No són xifres dolentes –tenint en compte que Europa és un territori que a Microsoft se li ha resistit molt més que l’americà, i que Playstation hi arribà amb un any de diferència–, però és que Wii juga en una altra lliga. Les dades de 2008 confirmen el seu increïble ritme de vendes. Segons les dades de la mateixa Nintendo a Europa, la darrera consola de sobretaula que ha tret ha arribat només el 2008 a 8,2 milions d’unitats venudes, per sobre dels seus rivals de Sony i Microsoft en tota la seva trajectòria. D’aquesta manera, la xifra total de Wiis despatxades en dos anys puja als 14,2 milions, i aquesta quantitat suposa dos milions més en el seu segon any de vida que durant el primer.

Encara que són els aparells de sobretaula els que solen cridar més l’atenció mediàtica perquè hi ha molta més competència, Nintendo DS es manté com la vertadera triomfadora d’aquesta generació. La consola portàtil ha superat amb escreix la PSP, que comença a ser abandonada pels desenvolupadors, i només el 2008 se n’han venut 11,2 milions d’unitats. La seva base instal·lada al Vell continent ascendeix ja als 31 milions. Nintendo interpreta aquests nombres com un èxit de la seva estratègia de fer arribar els videojocs a tots els tipus de públic, ja que es conceben com un lleure més al costat de la música i del cinema, per exemple.

El màxim reponsable de vendes de Nintendo a Europa, Laurent Fischer, assegura que les xifres de la companyia al Vell Continent "mostren que de cada vegada hi ha més gent que gaudeix dels videojocs com una part de la seva vida quotidiana". "Això prova que el desig de Nintendo d’expandir la població de jugadors té un potencial fort a Europa", assegura.