TW
0

El conseller de Turisme, Miquel Nadal, està enllestint l’acord amb la família del tennista Rafel Nadal, perquè el número 1 del món sigui la imatge promocional de Balears als mercats emissors europeus a partir de gener de 2009. L’operació es troba dins de l’estratègia del conseller Nadal d’incentivar al màxim totes les actuacions promocionals per tal d’incidir de manera directa en els consumidors europeus, entre ells britànics i alemanys, que són els dos principals mercats turístics emissors a les Illes, perquè vinguin de vacances a les Illes.

Espot de televisió

La participació de Rafel Nadal consistirà en la realització d’un espot publicitari per a les televisions del Regne Unit, Alemanya, França, Itàlia i la resta de mercats emissors, en les quals el tennista manacorí promocionarà l’oferta turística, gastronòmica i cultural de Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera. En aquests moments, tot i que falten els detalls contractuals lògics, hi ha un principi d’acord entre l’entorn de Rafel Nadal i la Conselleria de Turisme per a la resolució del qual han intervingut també el conseller d’Esports, Mateu Cañellas, i el representant del tennista, Carlos Costa.

El contracte que es formalitzi es durà a terme amb l’Institut Balear de Turisme (Ibatur) i està previst que en les pròximes setmanes es realitzi l’espot publicitari, ja que aprofitaran l’estada de Rafel Nadal a l’Illa amb motiu de les festes nadalenques. L’objectiu fonamental del fitxatge del tennista manacorí és aprofitar el ‘ganxo’ mediàtic i publicitari que té Rafel Nadal a tot el món.

Fonts publicitàries assenyalaven ahir que la contractació de l’esportista "és la millor inversió que pot fer l’Ibatur en aquests moments, perquè es tracta d’un dels jugadors més coneguts en l’actualitat i que per la seva peculiar idiosincràsia té una gran acceptació com a persona i esportista. Saber aprofitar aquesta conjuntura, i més sent mallorquí, és sinònim de garantia absoluta que l’impacte promocional i publicitari als mercats emissors turístics té l’èxit assegurat. És, sense cap dubte, un gran encert de la Conselleria de Turisme".

Per què fitxar Nadal?

Durant els pròxims mesos la pugna entre totes les destinacions turístiques s’accentuarà. Turquia, Egipte i altres països com Croàcia o Tunísia es promocionen ja a Alemanya i al Regne Unit amb descomptes de tot tipus. Balears, davant d’aquesta dinàmica comercial, aprofita el gran avantatge de tenir Rafel Nadal i la tirada mediàtica que té a Europa. Ara queda per dilucidar quins missatges es perfilaran per convèncer els turistes europeus perquè vinguin a les Illes.

El Govern ja usà la imatge de Nadal en la legislatura passada, en la World Travel Market de 2006, per promocionar el Mallorca Classic Golf. La seva intervenció es limità a una presència testimonial a l’estand de Balears a la fira londinenca. El manacorí serà avui el convidat d’honor de l’acte d’inauguració de la Fira de milionaris a Moscou. Un exemple més de la seva tirada.