Una campanya amb polèmica

Un cartell amb una dona nua i en posició de crucifixió ha regirat Itàlia. S'hi pot llegir “Qui paga pels pecats dels homes?”

TW
0

Itàlia s’ha vista immersa en una nova polèmica després de l’aparició d’uns cartells publicitaris que mostren una dona nua sobre un llit, en posició de crucifixió i sobre la qual es llegeix la pregunta "Qui paga pels pecats de l’home?".

Es tracta de la campanya de propaganda llançada per l’associació Telefono Donna, que des de 1992 lluita contra la violència domèstica i que té la col·laboració de l’Ajuntament de Milà per dur a terme les seves activitats de suport a les dones.

La imatge ha estat ideada per l’agència internacional Arnold WorldWide amb motiu de la jornada mundial contra la violència cap a les dones, que es realitzarà el pròxim 25 de novembre.

Malgrat els seus bons propòsits, el cartell ha estat àmpliament criticat per la seva falta de respecte vers la Creu dels cristians. Això va manifestar l’assessor de Decòrum Urbà de Milà, Maurizio Cadeo, qui va assegurar que "instrumentalitza el símbol de la cristiandat" i "fereix el sentiment religiós". Encara més, Cadeo es va comprometre a "fer tot allò que pugui" per evitar-ne l’exhibició als carrers de la ciutat. La intenció de Telefono Donna és exposar-lo a 500 espais públics.

Per la seva part, la presidenta de l’associació, Stefania Bartoccetti, apuntà que "com a catòlica" no veu "res d’ofensiu ni blasfem en el manifest", que a més "ha estat publicat després d’obtenir el primer sí de l’Ajuntament". "Hem triat una imatge forta per empènyer les víctimes de la violència a sortir del silenci", explicà.