Nancy ha complert 40 anys i vol tornar a ser el referent de milers de nines, les mares de les quals ja van somiar en el seu moment que volien ser com ella. Per això, com tantes estrelles, la pepa ha sucumbit al lema de "renovar-se o morir" i s’ha adaptat a les noves icones de bellesa de les joves. Així, el nina de Famosa, empresa que a final del segle XX en venia un milió d’unitats a l’any, s’ha aprimat, ha engrandit els seus ulls i els ha omplert d’expressió, s’ha posat tatuatges, ha canviat de tall de cabells i ha passat a tenir una cabellera de múltiples de colors.
No obstant això, es manté allunyada d’estereotips irreals i, encara que els responsables del seu look li han fet perdre pes, continua oferint la imatge d’una al·lota "sana i ben alimentada, una cosa que les mares han valorat molt", va explicar la portaveu de Famosa, Carla González.
Una aposta per Nadal
"Nancy és l’aposta més ferma de la companyia per a aquest Nadal", assegura González, qui va explicar que l’objectiu és vendre en aquest període 120.000 unitats de la pepa, que l’any passat va tenir una quota de mercat del 4 per cent i el 2008 espera assolir el 7 per cent. A més de canviar d’imatge, Nancy, a qui no falten clubs de fans, s’ha adaptat a les noves formes de comunicació, per la qual cosa té compte propi a les xarxes socials Facebook i Myspace. Nascuda el 1968 de mans del dissenyador Tino Juan, Nancy es va convertir en molt poc temps en la reina de les botigues de juguetes pel seu preu assequible i perquè la seva imatge moderna i despreocupada reflectia els aires de canvi que impregnaven la societat espanyola.
Dotada d’una llarga cabellera rossa i una imatge més real que la d’altres pepes de moda els 60, Nancy es va convertir en el referent de les al·lotes que somiaven ser com ella de grans: una al·lota maca, que treballa, viatja, amb molts vestits i de complements. La pepa de plàstic fabricada a Espanya deu el seu nom al fet que quan va néixer estava de moda la cançó de Nancy Sinatra These boots are made for walking; i el seu èxit va ser tan gran que va arribar a tenir dos germans, Lesly i Lucas.
Tanmateix, el pas del temps va fer el seu efecte i Nancy, que en el seu dia va desbancar els pepots pels quals sospiraven les padrines d’avui, va perdre el seu regnat davant models més transgressors i atrevits. Amb l’objectiu de rellançar-la, l’any passat els directius de Famosa van realitzar diferents estudis amb mares i nines i van arribar a la conclusió que l’estètica tradicional de Nancy i el seu món no encaixaven en els nous temps. Les petites d’entre 4 i 8 anys van rebutjar la pepa per la seva imatge i van aportar les noves qualitats físiques que desitjaven veure en Nancy, assenyalà la mateixa font, qui apuntà que també n’han renovat el vestidor i tots els complements que formen l’univers Nancy. "La seva estètica ha evolucionat i les nines volen tornar a ser com Nancy: per la bellesa, pels valors, per la seva proximitat i perquè està allunyada d’estereotips irreals", va dir González.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.