Del color bordeus al clàssic vermell. A més a més, amb referències a l’emoció del vi. El símbol dels vins de Binissalem ha esdevingut un cor de llàgrimes d’aquesta beguda amb l’eslògan Pura Passió. Aquest és el redisseny que la Denominació d’Origen Binissalem ha executat per afrontar els reptes que els anys vinents depararan al sector vinater: una imatge nova. No debades, els municipis de Consell, Santa Maria, Santa Eugènia, Sencelles i Binissalem formen un terme geogràfic molt bo per a la producció de vi, però ben petit en nombre d’hectàrees. L’exportació de botelles se situa en l’actualitat prop dels 100.000 litres.
La majoria viatja a Alemanya i no per casualitat, ja que els seus ciutadans coneixen el producte mallorquí durant la seva visita turística a l’Illa. Suïssa i Anglaterra són els altres països que més vi illenc importen. No obstant això, la venda de begudes a l’exterior sempre pot augmentar, segons recordà ahir Pere Calafat. L’actual president del Consell Regulador de l’esmentada DO remarcà la importància d’exportar, "una activitat que els cellerers celebram molt quan es du a terme".
Tot i així, els vins de Binissalem s’importen en una quantitat molt petita. Només un 10% de la producció travessa les fronteres balears. Això vol dir que la Denominació d’Origen té un ampli suport al seu mercat natural, el mallorquí. Un 90%, de fet. Per Mercè Amer, consellera d’Agricultura del Govern balear, "és molt important gaudir d’una bona base al punt d’origen –això és que el producte estigui arrelat al consum dels mallorquins–, però també vol dir que encara queda molt de camí per fer".
Efectivament, les vendes de la DO Binissalem augmenten cada any. Aquest curs, però, podria trencar-se la tendència alcista, perquè les fortes pluges de la primavera, juntament amb l’aparició de míldiu, no han creat el millor escenari per al creixement del raïm. Tot així, Calafat opina que la collita "ha sortit molt bona".
Ahir al Museu Es Baluard, en el decurs de la presentació de la nova imatge corporativa, es pogueren tastar algunes d’aquestes begudes. Tal com reconegué Joan Mas, de la Conselleria d’Economia, "ajuntar cultura i vi" és meravellós. Fins al centre també es desplaçà Luz Iglesias, del Consell Insular, qui destacà que "el sector ha de millorar la seva competivitat". Era aquest, en definitiva, el motiu de la trobada vitivinícola d’ahir a Es Baluard: donar a conèixer Binissalem.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Me pareix molt loable l'iniciativa, però a qui s'ha de convèncer també es als propietaris de restaurants i hotels, molts d'ells no en volen sentir parlar de oferir vins de la terra. Jo m'he trobat a un restaurant d'Andratx que no n'hi tenien vi de Mallorca perque " a los estranjeros no les gusta ya que les causa acidez", tal ment dit per el propietari. Idò.