El potencial de l’artesania menorquina s’exposa aquests dies a Madrid. Precisament, a la fira Intergift, que avui tanca les seves portes al pavelló d’Ifema. Fins allà han viatjat 16 artesans menorquins, i dues empreses mallorquines i una eivissenca. La intenció és fermar qualque contracte de distribució dels seus productes amb distribuïdors i venedors estatals, el salt al qual tota empresa autonòmica aspira pel seu negoci.
Totes ja han rebut l’empenta de Francesca Vives, consellera de Comerç, Indústria i Energia. Vives visità la fira Intergift dijous passat i demostrà, un pic més, les seves bones maneres pel que fa a la moda i al disseny que s’hi tracten.
Destaquen, d’entre els artesans desplaçats a Madrid, el gremi de sabaters. Allà es troben Joan Doblas Camps, Carola J. Schick, Miquel Uris Pons i Bartomeu Genestar Coll. Els més representats, després del sector sabater, són els joiers.
Fins a Intergift, "la fira del regal professional", han acudit Santi Capó Capellà, Maria Juanico Marqués i Núria Deyà Molina. També hi podem trobar ceramistes, amb la presència del taller Es Fangueti i els artesans Antonio Vico Pérez i Magda Cardona. I és que la ceràmica és un dels punts forts del comerç de les Illes. De fet, de les tres empreses privades que assisteixen a Intergift, totes es dediquen a la ceràmica.
Per acabar, la fira acull productes com els jocs d’entreteniment (a càrrec de Jacint Alsina Barfull), arades (Sebastià Moll), i productes de papereria (Núria Gavin Marco). Així mateix, hi són presents Flora Ritman Bulens, amb les seves decoracions a base de flors seques, i les cadires artesanes de Miquel Portella Moll.
El centre d’Artesania de Menorca és igualment visible als prop de 85 metres quadrats dels quals disposen els representants balears. Cal remarcar que l’any passat només foren 68, fet que la consellera Vives adjudicà a l’interès creixent que les Illes susciten arreu de l’Estat.
Vives també destacà l’increment d’artesans representats. I assegurà, en aquesta línia, que la tasca de la seva Conselleria és facilitar que "els més petits" puguin prendre part de viatges promocionals com aquest.
El nous reptes, ara, giren entorn de la professionalització dels artesans amb la introducció de conceptes com disseny, marca, imatge, gestió, màrqueting, noves tecnologies i, sobretot, qualitat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.