TW
0

Francesca Vives, consellera de Comerç, Indústria i Energia, comenta els detalls de la presència balear a la Setmana internacional de la moda que s’inaugura avui a Madrid, i que té el suport de la seva conselleria per mitjà del CDEIB (Consorci per al Desenvolupament Econòmic de les Illes Balears).

Amb quin ànim afronten les empreses balears la seva presència en la SIMM?
Amb l’interès de fer-hi negocis i de mostrar l’originalitat de les seves propostes. També amb la novetat del canvi de dates d’aquesta segona edició de la Setmana, que s’ha avançat a juliol. S’hauran de valorar els resultats d’aquesta modificació quan, dissabte, tanqui les seves portes la 60a edició d’aquesta mostra.

Quin objectiu es persegueix amb l’assistència d’aquestes empreses illenques a un esdeveniment com la SIMM?
Donar a conèixer la varietat i la qualitat del disseny de moda que es fa a les Illes Balears, i que la vintena d’empreses participants, d’Eivissa i Formentera, puguin contactar amb clients potencials, en una fira que suposa un dels certàmens de referència de la moda comercial no just a Espanya, sinó a Europa.

Quin és el suport que es dóna a les empreses des de la Conselleria?
El suport als dissenyadors d’Eivissa i de Formentera que participen en la fira de Madrid, des d’avui i fins dissabte, és molt important. La Conselleria de Comerç fa costat a la petita i mitjana empresa i procura facilitar-li els mitjans perquè pugui sortir a l’exterior amb garanties. El Govern subvenciona un 70% del cost de la seva presència a Madrid i l’empresari només en paga una quota fixa, de menys de 1.000 euros, que no té res a veure amb el preu que es paga a Ifema.