L’anomenada torre Signal hauria d’estar llesta el 2013 i parteix d’un ambiciós projecte per renovar aquest districte financer de mig segle d’antiguitat.
Guanyador del Pritzker, el guardó més prestigiós d’arquitectura, Nouvel va convèncer amb el seu projecte una comissió de responsables locals i estatals, arquitectes i grans companyies ubicades al barri. L’arquitecte francès va rivalitzar amb quatre prestigiosos arquitectes, el britànic Norman Foster, el nord-americà Daniel Libeskin —seleccionat per reconstruir la Zona Zero de Nova York— i amb els seus compatriotes Jean-Michel Wilmotte i Jacques Ferrier.
El gratacel, que s’elevarà fins a 301 metres, 23 metres per sota de la torre Eiffel, vol impulsar la vida local de La Défense, sovint criticada pel seu caràcter fred.
Ubicada en una zona verda, la torre, de 140.000 metres quadrats, inclourà oficines, habitatges, hotels, botigues, restaurants i equipaments. El seu cost s’estima en 600 milions d’euros.
La Défense, un dels majors barris financers d’Europa, acull 400.000 persones cada dia i allotja les oficines de 2.500 companyies. Desset edificis seran demolits d’aquí al 2013, per ser reemplaçats per nous gratacels, botigues, parcs i carrils de bicicleta.
La Signal s’afegeix a uns altres dos projectes de gratacel. Fins ara les estrictes regulacions de construcció existents a París han empès fins ara els gratacels a elevar-se més enllà dels murs de la ciutat, amb molt poques excepcions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Doncs a veure si a Palma fan alguna cosa semblant!!!. Fa fàstic des del mon 'carca' progre d'espardanyeta rebutjar qualsevol solució que sigui creixer en altura. Palma no pot creixer més. Aviat no farà falta un 2on cinturó: el que faran falta seran 3er i 4art cinturons, per devers Santa Eugènia. Les ciutats, les capitals, creixen el altura. Si a Mallorca un arquitecte de renom dissenya un edifici emblemàtic, el camp visual del qual quedi lluny de 'sa postal' que suposa el Passeig Marítim, la Seu, o el Castell de Bellver, doncs hauria de rebre el suport de les institucions i de la població. Un edifici modern, que pugui suposar una icona per barriades degradades com per exemple Son Gotleu. Lo de VICENÇ GRANDE era injustificable pq era aquest senyor en concret el promotor: una persona que mirava pels seus propis interessos, lligat a la dreta carca, i amb sospites de corrupció. Però això no justifica que altres projectes no siguin viables, si tenen en compte l'impacte visual (per això han de ser exclusius, icones de la barriada), i en el consum d'aigua i electricitat. Es com el METRO. La gent no està en contra del metro (faltaria més!!!), que es un transport modern (més que el tramvia), antic projecte del PSM: la gent està en contra de com l''ha fet el PP, malament i tudant duros. Un poc de visió, senyors!!! Que sovint fardam massa de Mallorca, sense motiu...