TW
0

Les aerolínies Spanair i Iberia han corregit les irregularitats detectades en les ofertes de bitllets en les seves respectives webs per l'Institut Nacional de Consum (INC) durant un examen realitzat per l'organisme estatal el mes de setembre. A la companyia de baix cost Vueling també es van localitzar deficiències tot i que ha introduït millores substancials des d'aleshores, encara que té pendents de modificar alguns aspectes que no són considerats com anomalies, segons ha informat avui el Ministeri de Sanitat i Consum en un comunicat. L'objectiu de l'examen era verificar si les ofertes a Internet de bitllets d'avió indicaven clarament el preu final, el compliment de les condicions ofertes i analitzar les condicions generals de la contractació. Una mesura d'acord amb la iniciativa marcada des de la Comissió Europea. Les irregularitats més freqüents que es van trobar el setembre estaven relacionades amb els preus dels bitllets d'avió, la disponibilitat de les ofertes promocionals i amb la falta d'informació clara respecte els termes i condicions aplicables del contracte. Després de conèixer-se els resultats de l'anàlisi, les tres companyies aèries es van comprometre a modificar i millorar en un termini prudencial de temps la informació de les seves pàgines web de venda de bitllets, i l'INC va insistir en la necessitat que la informació de les condicions de l'oferta estigués a la mateixa vista que el preu. També es va informar que en les pàgines promocionals no hi hagués despeses suplementèries o optatives premarcades, i que es millorés l'accés a les ofertes indicades o què s'assenyalessin clarament les condicions per optar a les mateixes. Després d'un ulterior anàlisi per comprovar les modificacions, l'Institut Nacional de Consum ha apreciat una millora general de la informació de l'oferta contribuint a una millor seguretat pels consumidors. Tot i això, l'INC considera que l'esforç ha de continuar tot i que en el moment actual no cap parlar d'anomalies en les pàgines de les aerolínies nacionals.