Els ingressos de les empreses proveïdores de serveis d'internet van créixer un 53% el 2004, segons la CMT

TW
0

Els ingressos de les companyies proveïdores de serveis d'internet van créixer un 53% el 2004, fins a arribar als 1.297 milions d'euros, dels quals un 78% corresponen a productes d'ADSL, segons l'informe anual de la Comissió del Mercat de les Telecomunicacions (CMT) presentat avui a Madrid. A més, segons conclou l'estudi, el nombre de nous clients de les operadores va augmentar en 1'3 milions (un 63%), dels quals el 77% van correspondre a serveis d'ADSL, fins a les 3'4 milions de línies a finals del 2004. Segons la CMT, el mercat, en aquest moment, es troba en una «fase de captació» pel fort augment de la demanda. L'estudi de l'organisme regulador destaca que la competència al mercat minorista s'ha centrat en la reducció de preus (acompanyats de l'augment de la velocitat de les connexions) i la presentació de paquets de serveis complementaris al costat del de la connexió a internet o la comercialització de nous segments de preus. En aquest escenari, segons la CMT, s'han succeït les promocions com a variable estratègica per a les empreses minoristes, incloent-hi equipament, programari, o trucades de veu, cosa que ha reduït lleugerament el lideratge de Telefónica al mercat, que ha perdut sis punts en el conjunt de la banda ampla, amb el 5 % dels clients d'aquestes connexions.