Un terç del temps que les televisions nacionals dediquen a internet ofereix una visió negativa de la xarxa

TW
0

El 30'91% del temps que La Primera, Antena 3, Tele 5 i Canal+ dediquen a informar sobre internet ofereixen una visió negativa de la xarxa, mentre que tant La 2 com les cadenes autonòmiques i locals el tractament és positiu, segons un estudi presentat ahir. La companyia d'anàlisis de notícies i distribució web d'informació corporativa Acceso Group va estudiar totes les informacions d'onze emissores de ràdio i vint-i-dues cadenes de televisió que tenien 'internet' com a paraula clau durant la primera quinzena de setembre. La principal conclusió és que la ràdio dedica menys temps a destacar aspectes negatius de la xarxa: informacions sobre virus i atacs informàtics, pirateig, continguts violents o pornogràfics. Però també es mostrava internet com a eina d'oci, lluny d'una premissa d'utilitat. En aquest sentit, només el 20'58% de les peces sobre la xarxa emeses per Ràdio Nacional, Radio Intereconomia, Onda Cero i les cadenes SER i COPE; i les autonòmiques Catalunya Ràdio, COM Ràdio, RAC-1, Ona Catalana i Telemadrid Ràdio tenien un caràcter «alarmista», segons l'estudi.