L'Associació d'Usuaris d'Internet (AUI) llança una campanya contra els correus electrònics no sol·licitats

TW
0

L'Associació d'Usuaris d'Internet (AUI) ha presentat avui a Madrid la campanya 'Trenca les cadenes - Lluita contra el correu escombraries (spam)', amb l'objectiu de «sensibilitzar» a l'opinió pública. També pretén proposar solucions davant els 'e-mail' comercials no sol·licitats, els quals estan augmentant i, conseqüentment hi ha un creixement de pèrdues econòmiques en l'àmbit mundial. La presentació ha anat a càrrec del director general per al Desenvolupament de la Societat de la Informació, Leopoldo González-Echenique, i del president de l'AUI, Miguel Pérez Subías. Els van acompanyar alguns representants de les entitats col·laboradores, entre les quals hi ha Acces.com, AECE, IQUA, Europa Press, La Vanguardia, Microsoft, Ministeri de Ciència i Tecnologia, MSN, Recoletos, Red.es, Rediris, Telefónica, Terra, Ya.com i Wanadoo. El president de l'AUI ha denunciat, fent al·lusió a diversos informes, que l'any passat cada dia van circular prop de cinquanta milions de correus electrònics comercials no sol·licitats, que van afectar a nou de cada deu internautes. Aquestes xifres suposen un augment anual del 35% i una despesa aproximada de 9.000 milions d'euros a tot el món.