Una mica menys de la meitat de les entitats bancàries que operen en Internet (48'4 per cent) compleixen amb els principis d'usabilitat per oferir una òptima experiència a l'usuari pel que fa a obrir un compte o sol·licitar serveis correctament i amb facilitat, segons un estudi de la consultora Usolab. Així mateix, l'informe -que ha revisat vint bancs espanyols i cinc entitats financeres americanes - especifica que els bancs 'online' compleixen amb els principis d'usabilitat amb major freqüència del que ho fan les entitats financeres convencionals, amb el 51'4 per cent dels casos davant el 46'3 per cent. Aquestes xifres contrasten amb les de les entitats financeres americanes que fan «més fàcil» als seus usuaris l'obertura de comptes o la sol·licitud dels seus productes en un 12'5 per cent més casos que els bancs espanyols. Els resultats obtinguts mostren un «dèficit» en el procés de altes de nous clients en els llocs webs d'entitats financeres. Aquesta situació està motivada pels «problemes d'usabilitat» d'aquestes entitats amb presència a la Xarxa pel que fa al registre de llocs webs o completar formularis 'online', fet que genera «un major número d'abonats». En aquest sentit, l'estudi agrega que, com a conseqüència d'aquests «errors» en els processos d'alta de nous clients, poden suposar la «pèrdua de clients potencials».
Menys de la meitat dels bancs espanyols que operen a Internet ofereixen un servei òptim, segons un estudi
Madrid03/10/02 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.