Un estudi revela que l'audiència dels mitjans digitals en català s'ha disparat durant el confinament. | dBalears/Arxiu

TW
7

L'interès informatiu sobre la Covid-19 ha incrementat en més del 60% l'audiència dels mitjans de comunicació digitals en català. Aquesta és una de les dades que ha revelat un equip d'investigadors del departament de Comunicació de la Universitat Pompeu Fabra en un informe encarregat per l'Associació de Publicacions Periòdiques en Català (APPEC) sobre la situació i els reptes de futur d'aquest sector.

L'estudi ja estava enllestit abans de la crisi de la Covid-19, però s'hi ha afegit un annex amb l'anàlisi dels mesos de febrer, març i abril per saber quin ha estat l'impacte de la crisi del coronavirus. Les xifres recopilades mostren com el mes de març de 2020 els mitjans estudiats registren un augment d'audiència en usuaris únics del 61% de mitjana respecte a l'any anterior. Tots els mitjans d'informació diària van pujar, amb una mitjana de 2.604.000 usuaris únics contra 1.615.000 el març de 2019. A més, tres publicacions van superar àmpliament els 3 milions d'usuaris en un sol mes, i una altra s'hi va quedar a la vora. Pel que fa al nombre de visites, les capçaleres digitals van passar de 32,3 milions de visites al febrer a superar els 56 milions el mes de març, i va mantenir una xifra pròxima a l'abril (49,2 milions).

A banda de l'impacte concret de la Covid-19 en les audiències, l'estudi analitza l'estat de salut de les principals capçaleres digitals en català: Nació Digital, El Nacional, La República, Vilaweb, El Món, Ara, Sàpiens, ElPuntAvui, Enderrock i Time Out, analitzant dades ben diverses com les econòmiques o l'audiència, i conclou que els digitals en català sumen nous lectors i que, per tant, hi ha un mercat digital en català. Les dades també mostren que el creixement de l'audiència està relacionat amb la intensitat informativa a Catalunya, ja que els darrers anys hi ha hagut dues puntes de creixement tant en usuaris únics com en visites i en pàgines vistes: la crisi política a Catalunya de la tardor del 2017 i ara l'emergència sanitària del coronavirus.

Cal recordar que a les Balears, tant el dBalears com l'Ara Balears han registrat un augment molt significatiu de les seves audiències durant el confinament.