Representants d'USO Sector Aeri i Sitcpla s'han tornat a reunir aquest dimarts amb la direcció de Ryanair, després que aquest dilluns en un «acte de bona fe» tots dos sindicats acordessin desconvocar la primera jornada de vaga de tripulants de cabina (TCP), per a insistir a l'aerolínia perquè s'apliqui la legislació.
El secretari general d'USO-Ryanair, Gustavo Silva, ha declarat a Europa Press que s'estan produint «acostaments» i que esperen arribar a un acord «satisfactori per a les dues parts», encara que això no vol dir que «la cosa estigui tancada ni que vagi bé», sinó un compromís per part dels sindicats.
Així, tant Silva com el vocal de Sitcpla Manuel Lodeiro han assenyalat que el futur de les dues jornades de vaga convocades el 10 i el 13 de gener depenen del desenvolupament d'aquestes negociacions, a les quals està assistint el director de recursos humans de Ryanair, Eddie Wilson.
«La pilota és a la teulada de Ryanair», han assegurat els dos representants sindicals, que han fet èmfasi que el Govern espanyol també ha de complir amb la seva responsabilitat perquè, en paraules de Lodeiro, s'apliqui la legislació a tots els ciutadans i «tenguin els mateixos drets». Així ho han assenyalat les comissaries europees de Transport, Violeta Bulc, i d'Ocupació i Assumptes Socials, Marianne Thyssen durant les reunions mantengudes pels sindicats europeus.
Des d'USO i Sitcpla denuncien que, malgrat que ja s'ha dit en els tribunals, la Inspecció de Treball i la Comissió Europea al llarg de 2018, l'Estat espanyol és l'únic estat europeu on s'està incomplint la legislació laboral.
Els dos sindicats reclamen a Ryanair un model de transvasaments progressius dels TCP, per ordre d'antiguitat, així com la creació d'una ETT que s'ajusti a la legalitat espanyola per a realitzar, si és el cas, contractacions temporals i d'acord amb les mateixes condicions de treball que en l'empresa principal.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.