Tal com ha explicat la plataforma, Eulàlia Buch va fer la ponència davant dels diputats de tots els grups que formen part de la comissió d'educació del Parlament. Va exposar que «el català és una llengua minoritzada a causa de la discriminació lingüística estructural que pateix per part de l'estat espanyol, i els èxits que representa la immersió lingüística a l'escola».
En aquest sentit, Buch va aportar exemples de com, des de la Plataforma per la Llengua, es treballa amb les escoles i amb tot l'entorn lingüístic «de manera transversal». Es van detallar les accions que es duen a terme en el desenvolupament dels Plans d'actuació lingüística de Ciutat Meridiana i del districte 6è de Sabadell.
Immersió lingüística
A la tarda, a Bilbao, la Plataforma per la Llengua va participar també en un col·loqui organitzat per l'associació Sortzen per a parlar de la immersió lingüística a Catalunya. Buch va parlar de la immersió com un sistema que garanteix que l'alumnat catalanoparlant d'origen sigui bilingüe en acabar els ensenyaments obligatoris, atès que l'entorn social al Principat «és molt favorable al castellà, i que la immersió lingüística possibilita que les persones que no tenen el català com a primera llengua l'aprenguin amb el mateix nivell de domini i perfecció que els que l'hi tenen».
El viatge al País Basc va servir també per a mantenir reunions amb diferents entitats que treballen pel foment de l'eusquera amb l'objectiu d'establir complicitats per a treballar conjuntament. La Plataforma per la Llengua va lliurar l'estudi La immersió lingüística a Catalunya i diversos documents explicatius sobre la situació del català a l'escola.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.