TW
0

Més de 60 ministres de turisme i dirigents del sector privat es van reunir el passat 7 de novembre a Londres, amb motiu de la Cimera Ministerial de l'Organització Mundial del Turisme (OMT) en la World Travel Market (WTM) per analitzar la saturació turística actual del món.

Moderada per Max Foster, de CNN International, la Cimera va concloure que era necessari que el sector turístic establís relacions fluïdes i de millor qualitat amb les comunitats locals. El compromís de la comunitat, la comunicació, la gestió de la congestió, la planificació adequada i la diversificació de productes es posaren en relleu com a aspectes fonamentals en l'abordatge de la saturació turística.

«El creixement no és l'enemic, les xifres no són l'enemic, la clau està a gestionar el creixement d'una manera sostenible, responsable i intel·ligent, i a utilitzar el poder del creixement en favor nostre», va afirmar el secretari general de la OMT, Taleb Rifai. En la seva opinió, cal diversificar les activitats dels visitants, reduir la estacionalitat i crear consciència sobre les destinacions menys massificades.

Els participants expressaren el seu acord amb la necessitat de sensibilitzar a les comunitats sobre els beneficis del sector, de millorar la utilització de dades macro per mesurar i gestionar l'impacte dels turistes i dels corrents de turistes, i de promoure el desenvolupament de les experiències turístiques que comprometen i beneficien directament a les comunitats.

L'aparició de noves plataformes de serveis turístics, o l'anomenada economia col·laborativa, foren debatuts en profunditat, i els participants reconegueren que aquests fenòmens continuaran a l'alça, per la qual cosa necessiten ser compresos i gestionats per les destinacions de manera individual i específica.