TW
1

El copilot de l'Airbus A320 de la companyia Germanwings, Andreas L., va ser qui va fer estavellar l'avió de forma voluntària. O almanco aquesta és la conclusió a la qual ha arribat el fiscal de Marsella que dirigeix la investigació després d'estudiar el so gravat a la caixa negra de l'avió.

I és que durant els primers vint minuts de vol tots dos pilots parlaven amb normalitat; però després, el comandant va sortir; el copilot va agafar el comandament, es va tancar a la cabina, va començar el descens i va estar viu fins al moment que es va estavellar l'avió. El comandant va intentar entrar a la cabina, però el copilot no li va voler obrir la porta de cap manera. Per sort, els passatgers no es van témer de res fins gairebé al final del descens.

Malgrat tot, les autoritats franceses han dit que, de moment, no hi ha cap indici que l'accident es tracti d'un atemptat terrorista.

Des de Germanwings es neguen a donar informació sobre la tripulació perquè es «competència dels governs implicats». Però se sap que Andreas Guenter Lubitz, d'uns 28 anys, treballava per a Germanwings des del setembre de 2013. L'home havia completat 630 hores de temps de vol, i anteriorment va treballar a l'escola d'aviació civil de Lufthansa. El jove, de Montabaur (Renània-Palatinat), es va formar a Bremen.

La mare d'un dels morts viu a Calvià

Un dels morts en l'accident aeri era fill d'una veïna anglesa de Santa Ponça. Es tracta de Paul Andrew Bramley, de 28 anys. Sa mare, Carol, viu des de fa anys a Santa Ponça i és coneguda perquè forma part d'una associació que ajuda dones que pateixen càncer de mama.