Dominika Cermortan, durant l'entrevista a la televisió moldava Journal TV. | Stirile Pro TV.

TW
2

Els fiscals estan tractant de localitzar una jove moldava a la qual diversos testimonis asseguren haver vist al costat del capità i la resta d'oficials en el pont del vaixell en el moment de l'impacte amb la roca i que no figuraria en la llista de passatgers, informen els mitjans italians. Així mateix es creu que seria la dona amb qui va sopar el capità poc abans de la tragèdia.

Es tractaria de Dominica Cemortan, de 25 anys, qui ha confirmat en declaracions a la cadena de televisió local, Jurnal TV, que va estar amb Schettino. La jove ha explicat que treballa per a Costa Cruceros i que es trobava en el 'Concordia' de vacances.

Costa Cruceros va ser informada 68 minuts abans que es declaràs l'evacuació del vaixell que s'havia produït un xoc contra un escull, la qual cosa se suma a les múltiples incògnites que envolten al cas, ja que planteja noves dubtes sobre què va ser el que va dir exactament Schettino a la companyia i si va ometre informació de manera que aquesta no li va ordenar que decretàs l'emergència. La fiscalia de Grosseto està tractant d'aclarir també aquest extrem.

Part ofesa

Costa Cruceros, la companyia propietària del 'Costa Concordia', ha anunciat aquest dijous la seva decisió de suspendre el capità del vaixell naufragat, Francesco Schettino, i de constituir-se com a "part ofesa" en la investigació que s'està duent a terme sobre l'accident en el qual han mort almenys onze persones.

Notícies relacionades

L'advocat de l'empresa, Marc De Luca, ha presentat davant de la fiscalia de Grosseto, que s'encarrega del cas, els documents perquè s'inclogui a Costa Creuers com a part ofesa i ha avançat que la naviliera no es farà càrrec de la defensa de Schettino, sota arrest domiciliari pel succeït.

Segons el lletrat, de moment això és l'únic que pot fer la companyia per assumir un paper en el marc de la investigació. "És prematur parlar de constitució de part civil", ha subratllat, segons recullen els mitjans locals, defensant que "indubtablement Costa (Creuers) ha sofert un dany patrimonial" amb el sinistre.

A més, segons informa el 'Corregués della Sera', Costa Cruceros ha mantingut ja els primers contactes amb els passatgers del 'Concordia' a fi de "determinar les indemnitzacions relatives als danys soferts" pel naufragi.

Entretant, a primera hora d'aquest matí s'han reprès les tasques de recerca dels 22 desapareguts que romandrien en l'interior del creuer, que va naufragar davant les costes de l'illa italiana de Giglio divendres passat a la nit després que el capità del vaixell realitzàs una maniobra no prevista al recorregut i s'aproximàs massa a terra xocant amb un escull.

D'altra banda, aquest dijous s'ha aconseguit identificar dues noves víctimes mortals de la tragèdia. Es tracta de dos turistes francesos, un home i una dona, si bé encara n'hi ha uns altres dos de morts que encara no han estat identificats. Els desapareguts serien -incloent als dos no identificats- sis italians -un d'ells una menor i un altre un membre de la tripulació-, dotze alemanys, dos francesos, dos nord-americans, un indi i una peruana.