La gran oportunitat per a les pimes. Imatge: Marcos Carreras

TW
0

Un showroom és, en el sector de la moda, un espai d'exposició pensat per posar davant els ulls dels periodistes més especialitzats i també del públic comprador en general les principals novetats que la temporada presenta.
Exactament, el mateix concepte ara ha estat traslladat a l'entorn de la vila global que suposa internet en el paper del site creat a Mallorca amb el nom de showroomstreet.com, un exemple actual de com els ponts que estén el mitjà digital afavoreixen els negocis que hi confien una part de la seva promoció i les expectatives de donar-se a conèixer. A mitjan camí entre la revista per a públic especialitzat i un compendi d'alguns dels articles més cercats a algunes de les botigues palmesanes, el portal que uneix en una sola adreça una vintena de firmes no deixa cap detall a l'atzar.

Impuls al sector

Com assegura la responsable de comunicació, Gema Muñoz, una de les principals atribucions de la pàgina és que els internautes més aficionats s'hi poden informar de les tendències globals, però rebent un enfocament sobre productes del mercat local, del que tenen més a l'abast. Així mateix, els permet accedir a les darreres notícies del sector o participar en el component social que una vegada més no podia faltar en un projecte com aquest, des de la comoditat de casa seva i en el moment que ho desitgin.

Segons Muñoz, no suposa un greuge que aquest espai no ofereixi la possibilitat de la venda en línia dels productes, ja que la filosofia del projecte és formar més aviat un aparador obert al món, en aquest cas en un sentit ben bé global. S'hi poden dirigir tots aquells comerços de la zona que pertanyin als sectors de la moda, els complements, i també als del calçat, la joieria o l'estètica, un espectre prou ampli i amb un públic potencial, considerable i fidel.

Alguns dels esforços més importants dels professionals que se n'ocupen provenen de l'afany de diferenciació. En aquests moments, en què la idea més inspiradora de tota activitat empresarial és oferir al comprador un valor afegit, des del portal SRS s'acullen a la voluntat de ser pràctics. Despleguen davant nostre tot un seguit de rutes, adreces de contacte i alguns dels productes dels comerços adherits. Amb això, destaquen que "els clients poden veure l'oferta de l'establiment i així organitzar millor les seves sortides i estalviar bona part de temps i esforços en voltes innecessàries".

Entorn canviant

Si el pretext tecnològic hi és, la circumstància que part de les botigues que es dediquen a aquest negoci a Palma es juntin en una vitrina comuna i electrònica resulta també digna de menció. En un moment en què s'analitzen rigorosament els avantatges quantitatius i qualitatius de cada moviment econòmic, la discussió sobre si convé o no ser a internet sembla ja un poc passada de moda. En tot cas, queda demostrat que les organitzacions, i en especial les que són de més discretes dimensions, han d'oferir fórmules interessants, atractives i diferents a allò que sempre s'ofereix per poder sobreviure, una cosa de gran importància en un entorn tan canviant com l'internauta.

L'activitat de l'usuari, com hem avançat abans, té un pes creixent. Els comerços fa estona que s'han adonat que així poden atreure més futuribles compradors i que el de cobrar popularitat és un concepte important. Per si amb els concursos d'streetstyler n'hi hagués poc -on intervenen persones anònimes seleccionades per lluir determinats estils-, ens ofereixen una assessoria d'imatge gratuïta i després de registrar-nos podem accedir a l'aplicació "Crea el teu armari", pensada per poder elaborar estilismes propis amb les peces que s'exhibeixen al web i, amb tot plegat, per continuar donant suport a la producció especialitzada en moda i el disseny autòctons.