En el context de les compres que es fan preparant-nos per Nadal, internet i la tecnologia electrònica formen un conjunt que av adquirint un protagonisme més gran any rere any. D'elements que sostenen aquesta afirmació en tenim una bona varietat, com un estudi del portal cercador de referència Yahoo!, que examina la manera com persones de tot l'Estat, amb un ús quotidià de les TIC, s'aproximen a final d'any. Més enllà que les persones comencin a desitjar bones festes a través del correu electrònic, allò important és copsar que es perfila l'alternativa telemàtica com una manera còmoda i més barata de preparar les festes. Basada, per cert, en un element zenital d'aquesta tecnologia, com és la desmaterialització que comporta, ara ja no cal accedir a un punt de venda físic per trobar el regal perfecte.
Això és així gràcies que els usuaris aposten cada cop més per les compres en línia: el 13% dels enquestats compra més de la meitat dels regals per internet i el 21% afirma que enguany comprarà més a través de la xarxa que en altres campanyes. Si bé és cert que el mostreig de l'estudi és un poc especialitzat, perquè inclou ciutadans que habitualment passen temps a internet, val a dir que les xifres parlen totes soles.
Preus més ajustats
Els avantatges del nou canal comercial, des de la perspectiva dels usuaris, es fonamenten que és més barat que els articles de les botigues amb ubicació física. El 39% diu que els permet trobar millors preus i, a més, és més còmode, perquè ens permet d'estalviar-nos les coes de darrera hora (un 32%), com també que està obert les 24 hores del dia (20% del total). Així mateix, ho fan perquè internet resulta una gran ajuda a l'hora d'agafar idees quan hem de regalar algun article i es constata que un dels usos fonamentals de la xarxa és la recerca de tot tipus d'informació, segons el 40% dels enquestats.
A més, els permet trobar productes que no són a les botigues (un 36%) i, gràcies a la comparació de productes i opinions d'altres internautes, es facilita el moment de prendre una decisió de compra (13%). També un de cada quatre cerca descomptes, informació específica i ofertes mentre adquireix els productes, que potser abans adquirien a les grans superfícies més tradicionals.
A l'altra cara de la moneda, hi trobam els venedors d'àrees comercials a botigues que encara confien en les seus físiques per fer negoci. Ells també esperen amb ganes les dates tradicionals en què es fa més despesa, tot i tenir en compte el condicionant dels temps de crisi que encara vivim i que cada un afronta segons les seves possibilitats.
La salvació per a uns i altres és en bona part la generació de gadgets o petits estris i aplicacions electròniques que donen a l'usuari una àmplia varietat de possibilitats, vinculades a connectar-se al món i amb les persones. Per exemple, el Kindle d'Amazon resulta un bon regal per als més aficionats a la lectura. La versió més recent manté punts forts, com la pantalla tradicional de sis polzades, millora pel que fa al contrast de lletres i s'equipa ara amb una memòria interna de 4GB. La bateria dura un mes i pesa menys que els competidors. A més, disposa de jocs, reprodueix MP3 i audiollibres, i incorpora accés a internet. Tot plegat es pot trobar per menys de 120 euros.
L'atracció d'Apple
Tampoc no podem dubtar que l'iPad serà una de les estrelles de la temporada, ja no sols perquè aquest instrument estigui de moda, que de fet hi està, sinó perquè condensa un bon grapat d'utilitats que el diferencien molt de la resta. L'atractiu disseny, el ràpid processador i la vistosa interface, marca de la casa, fan que la competència ho tingui difícil per empaitar-lo. És un instrument ideal per a fotos i vídeos i per navegar per internet, i inclou una àmplia llista d'aplicacions. La contrapartida, però, és l'elevat preu, ja que el més senzill passa dels 500 €.
En la mateixa línia, la gamma de cada vegada més nombrosa de telèfons intel·ligents o smartphones resultarà un dels candidats recurrents en aquest panorama de compres desfermades. El mercat d'aquests productes s'ha eixamplat més que en el cas dels dos intruments abans esmentats, que són més 'únics', almenys fins ara. Amb tot, queda clar que podem trobar moltes solucions per complaure els éssers estimats, aliant-nos amb les TIC, però encara ara allò que és recomanable és passar la targeta de crèdit fent servir el cervell, ja sigui a un punt de venda físic o virtual.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.