Una passatgera realitza la facturació automàtica per a un vol de la línia Lufthansa a l'aeroport de Francfurt. | MARIUS BECKER

TW
0

El Govern alemany ha donat avui 'llum verda' definitiva al nou impost sobre els passatgers aeris que té com a objectiu recaptar 1.000 milions d'euros a l'any com a part del pla d'austeritat per reduir el dèficit estatal, segons informa avui la premsa local. L'impost, que començarà a aplicar-se el 2011, gravarà amb 45 euros per passatger als viatgers de llarga distància, amb 8 euros als de curt abas i amb 25 euros als d'abast mitjà, segons ha anunciat el ministre de Finances, Wolfgang Schaeuble.

Els serveis de transferència o interconnexió de vols no tindrien càrregues extres, mentre que els vols de càrrega no quedaran afectats pel nou impost. Els plans de llançament d'aquest tribut van ser anunciats el mes d'abril passat. Llavors, les aerolínies van advertir que la demanda podria veure's severament afectada per l'anunci de pujada de tarifes i que la indústria podria perdre prop de 10.000 llocs de treball.

De fet les aerolínies alemanyes esperen perdre prop de set milions de passatgers a conseqüència de l'impost, i asseguren que el tribut podria generar menys ingressos dels que van preveure a conseqüència d'aquest descens de la demanda. A més, les associacions d'aerolínies han criticat que el nou tribut penalitzarà més unes aerolínies que unes altres. Mentre que a Lufthansa el nou impost l'afectaria de manera menys dramàtica a causa que manté una gran quota d'interconnexió de vols i uns marges de benefici més grans, podria afectar de manera molt negativa el model de negoci de les baix cost i dels aeroports que tinguin més trànsit en aerolínies de baix cost, com Colònia-Bonn.