A la Cimera del Mil·lenni celebrada a Nova York el 2000, amb la participació de 189 estats, es varen subscriure vuit objectius del mil·lenni, un dels quals era assolir l'ensenyament primari universal per al 2015. Passats quasi 10 anys des que es va fer aquesta planificació, s'han fet algunes anàlisis de la situació i s'ha comprovat que serà difícil que es compleixi en la seva totalitat, perquè les ajudes als països necessitats han minvat a causa de la crisi i no se sap si el 2015 s'haurà superat. La situació és difícil a l'Àfrica subsahariana, a l'Àsia del centre i del sud, i a l'Àsia occidental. El no compliment és un fet molt greu, perquè l'educació suposa beneficis fonamentals per a una millor alimentació, per a una adequada atenció a la salut, per a l'exercici de la democràcia, per aconseguir una millor distribució de la renda, per aconseguir més justícia social, per assolir més creixement econòmic, per obtenir un millor rendiment en el treball i per aconseguir el coneixement de les noves tecnologies.
Queda clar que quan es fan estudis sobre l'analfabetisme, només es pensa en els milions d'infants sense escolaritzar, en què predominen, per qüestions culturals i religioses, les nines. Aquí es comptabilitza l'escolarització en un 100%, però que tothom tengui l'obligació d'estar escolaritzat no significa que s'hagi eradicat l'analfabetisme, com no s'ha fet amb el funcional ni amb el de recaiguda, és a dir, existeix una assignatura pendent, i és la d'aconseguir que moltes persones se sàpiguen moure dins el món que els ha tocat viure i haver de llegir i entendre molts missatges orals o escrits. Tampoc no s'ha resolt el fet que molts sofreixin analfabetisme de recaiguda per culpa de no practicar el que s'ha après, per exemple, escriure, comptar o una llengua.
Altres analfabetismes
17/03/10 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Suposem que tots els individus del tercer món ja sàpiguen llegir i escriure, la situació seria encara pitjor. Els pobles del tercer món no poden entrar a la modernitat. Per evitar més sofriments ès millor que tornin a les seves societats tradicionals, almanco no tendran el traumes que lis reporta assolir o entrar dins una civilització del treball i dels doblers. Però perque tornin a les societats tradicionals ès necessari establir una espècie de teló de acer, on no hi puguin entrar i corrompre aquestes societats tradicionals, els elements "altruistes" de les nostres societats del treball com missioners, metges, comerciants, colons, inversions, programes de cooperació, etc. Una vegada que la societat moderna hagi romput el contacte amb les societats tradicionals, aquestes tornaran a esser tal com eren abans de la irrupció de la societat moderna.
El món de l'educació hauria d'estar molt més valorat i s'hi haurien d'oferir molts més recursos. L'analfabetisme crea molts de problemes, problemes tan greus com votar un partit que ni tan sols saben el que els promet perquè es deixen enganyar per la demagògia barata que fan alguns partits com el PP...
Per cert parlau-li de tot això a Zapatero no creis?? ell en té tota la culpa
la crisi té molt a veure amb tot el que es comenta aqi
Espanya per anar bé ha d'anar el darrer sempre així els espanyols tendran coses per poder dir. jajajajajajjajaj
mill que???
Però ja sabeu que deis??? jajajajajja si aquest país no fa front a les bajanades de quatre pepeistes i de quatre socialistess mal carats, creis que faran cas a l'educació??
D'acord.LLegit
D'acord.
Molt d'acord estic