Si ets un professor o una professora que arriba il·lusionat a l'escola i espera conviure amb alumnes, ensenyar-los i educar-los, i quan ets a classe sempre n'hi ha algun o alguna que intenta torpedinar o boicotejar la teva feina; si aquest maltractament psicològic s'allarga durant molt de temps; si has aplicat mesures disciplinàries per solucionar el problema i has rebut amenaces de maltractament físic per part dels infractors o de familiars seus, o s'ha arribat a cap tipus d'agressió física; si t'ocorre tot això, et trobes en perill de convertir-te en una persona estressada i "cremada" a causa de la teva professió.
Les arrels es troben en una societat que ha perdut el nord, per múltiples causes, principalment les de consumir sense fre, i per aconseguir-ho cerca sistemes per obtenir doblers per fer-ho i no dedica temps a la cura dels infants, que sense cap tipus de direcció responsable, pretenen assistir a l'escola, tot divertint-s'hi. Per tant, es tracta que cada escola es posi d'acord a educar el seu alumnat en la responsabilitat, sense tenir por d'imposar la disciplina necessària, i amb l'aquiescència familiar de moltes persones que segueixen pautes adequades; seguir mètodes coherents i unificats en el tracte d'aquest alumnat díscol, fins a aconseguir que es vegi aïllat; aplicar tots els mètodes que tengui l'escola a la seva disposició i intentar fer canviar el comportament d'aquests personatges.
Un altre sistema és canviar la metodologia d'impartir les classes, fer-les més divertides, més motivadores, implicant en els aprenentatges la major part de l'alumnat. Sempre s'ha de tenir en compte que el professor o la professora és l'autoritat dins la classe, que l'ha d'exercir, però sempre ha d'actuar amb la justícia per endavant, i ha de tenir el suport de l'equip directiu.
Una pandèmia docent
10/02/10 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- SIAU romp el silenci entorn del mestre i cantant Miquel Roldán
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Molt interressant el tema tractat. Crec que tot treballador ha està restressat més d'una vegada i, en el món de la docència encara més. És veritat això que, encara que tenguis moltes ganes d'ensenyar, et pots trobar alumnat conflicitu que et dificulti la teva tasca, però la professionalitat i l'estimació cap a la docència han de guanyar tots els aspectes negatius. Estic molt d'acord amb el darrer paràgraf, la metodologia del professorat és vital per enganxar l'alumnat i fer les classes més agradables, és més, ha d'estar disposat a canviar-la quan sigui necessari. Però tot i així, es pot trobar amb algun alumne que molesti. Aquí vendrà la capacitat d'empatia del professorat i l'intent de comprensió d'aquest comportament.
Ara ja torn a ser jo, i volia reivindicar un vot a favor de l'educació, quant menys valorats, més amb de voler fer la feina ben feta. Si les famílies no ens donen suport, donar-los nosaltres els mestres suport a elles. Els mestres hem de ser prou forts, i tenir el suficient coratge de ser valents, i de saber estratègies per no dependre de què la societat ens vulgui o no el bé, cadascú des del seu punt de vista humà i individual ha de fomentar-se una higiene personal, i obtenir els recursos necessaris, perquè dins una aula els infants no ens puguin comandar, ni ens vulguin demandar els pares. Hem de tenir coratge i sobretot molta ganes de voler fer la feina amb cura i atenció personal.
Millor no es pot dir.La feina menys valorada socialment es l'educacio í les coses si no canvien no se que farem