TW
0

La utilització del diari per a la realització d'un aprenentatge global suposa treballar amb un dels recursos didàctics més complets que existeixen. La lectura del diari serveix per situar-se en l'espai i en el temps, coordenades indispensables per saber situar-se dins la vida. Com és natural, l'aprenentatge que es pot fer a partir del diari requereix altres elements complementaris, com poden ser els mapes, els atles, els diccionaris, les enciclopèdies, els recursos que proporciona internet (si no hi ha dificultats per accedir-hi), llibres, etc.

Amb el diari es pot aprendre llengua en tots els nivells educatius, especialment les quatre habilitats lingüístiques, que són les que indiquen si s'ha après una llengua o no, ciències socials, ciències naturals, matemàtiques, etc. Des de sempre, hi ha hagut mestres que a partir de la lectura del diari han aconseguit que els seus alumnes aprenguessin. Per fer això, s'ha de tenir domini sobre la professió i s'ha de saber que els vertaders aprenentatges no depenen d'un llibre de text ni del fet d'acabar el currículum establert o no.

La majoria de docents el sol utilitzar com a recurs didàctic per a l'ensenyament de la llengua o d'algun apartat de les ciències socials, des del coneixement de quins són els principals gèneres periodístics, l'objectivitat i la subjectivitat de les notícies i els articles, la veracitat o la mentida, etc., fins a saber situar en el món el lloc on s'ha produït el terratrèmol que tantes morts ha causat i a partir d'aquí quedar motivats per estudiar la geografia i la història d'aquell territori. Es pot treballar el lèxic, l'ortografia i la morfosintaxi a partir dels textos periodístics i es pot iniciar la confecció d'un diari o d'una revista de classe o de l'escola, i infinites activitats més.