TW
0

Pesa 225.000 tones, té 361 metres d'eslora i 20 pisos d'altura. Té tres vegades més volum que el Queen Elizabeth 2 i cinc vegades més que el Titanic. Si res no ho impedeix, l'Oasis of the Seas, el vaixell de passatgers més gran del món i el més car, farà el viatge inaugural dia 1 de desembre. La naviliera nord-americana Royal Caribbean International, la segona companyia de creuers del món, ho té tot a punt. La base del colós és la terminal 18 del port d'Everglades (Florida), un espai que supera els sis milions de metres quadrats i que ha requerit una inversió de quasi 51 milions d'euros.

Construït a Finlàndia, l'Oasis of the Seas té una capacitat per a 6.300 passatgers i 2.160 tripulants. Res no s'ha escatimat en el disseny, ni pel que fa als darrers avanços en enginyeria ni quant a construcció naval, i això n'explica el cost, que frega els 1.000 milions d'euros. En realitat, més que un creuer és un autèntic parc temàtic flotant on no hi falta res: té 16 cobertes, teatres, spas, biblioteques, piscines, jardins a l'aire lliure de la grandària d'un camp de futbol, botigues, restaurants, discoteques i un casino. Un total de 2.300 tones d'aigua n'omplen les piscines i a bord hi ha prop de 12.000 plantes, entre les quals s'inclouen centenars de palmeres.

La construcció del creuer ha durat prop de tres anys i ha requerit la participació de 500 dissenyadors, milers d'operaris, més de 500.000 metres quadrats d'acer, 5.000 quilòmetres de fil elèctric i 630.000 quilos de pintura. A més, serà capaç de produir la seva pròpia energia i està preparat per potabilitzar l'aigua i per al tractament de residus.

Què costarà?

Per al viatge inaugural, l'1 de desembre, en què s'ofereix un creuer de quatre dies amb destinació a Haití, els passatges més assequibles costen 500 euros per persona. Segons la companyia, ja no queden camarots de luxe. Més endavant, a partir del 5 del mateix mes, l'empresa comercialitzarà creuers de set dies pel Carib, amb preus que oscil·len entre els 745 euros en una cabina interior i els 2.225 per persona en un loft amb terrassa privada i vistes a la mar. El vaixell té un total de 2.706 camarots, 1.956 dels quals tenen terrassa. Per a les butxaques més plenes i a un preu prohibitiu es comercialitza la Royal Loft Suite, que s'ofereix a 11.280 euros per creuer i persona. Es tracta d'un espai de 140 metres quadrats, distribuïts en dos pisos, amb armaris. Inclou una habitació principal, amb bany dotat de dutxa i banyera; quatre llits; saló menjador i terrassa. No és l'únic allotjament d'alt estànding i n'hi ha a preus de 6.000 i 7.725 euros.

Royal Caribbean té ben clar que el negoci funcionarà, i ho demostra el fet que l'Oasis of the Seas deixarà aviat d'estar tot sol, perquè a finals de 2010 serà plenament operatiu un creuer "bessó", l'Allure of the Seas, que ara és en fase de construcció. Compartiran característiques pel que fa als allotjaments, àrees d'entreteniment i altres instal·lacions.

I la crisi?

La construcció d'aquests gegants va fer trontollar l'estabilitat de la companyia nord-americana quan sorgí la idea i molts es demanaven com seria capaç d'aconseguir el finançament que requerien, sobretot en una conjuntura de crisi que ha tocat tots els sectors econòmics i la butxaca dels ciutadans.

Segons explica Yovanna Blanco al diari Expansión, Royal Caribbean ha optat pel procediment que aplica de manera habitual: demana en préstec un 80% del cost del vaixell i utilitza el cash flow operatiu pel 20% restant. Normalment, la companyia obté el suport de les entitats bancàries mesos abans de l'entrega de la nau. I encara que en aquest cas el procés es va dilatar, finalment s'assolí.

Segons va explicar el president i conseller delegat de la companyia, Adam Goldstein, hi ha ports com el de Barcelona, Singapur i Hong Kong que tenen infraestructura per acollir aquest tipus de vaixells, per la qual cosa Goldstein va afirmar que és lògic que a mitjan termini l'Oasis of the Seas es pugui veure a la Mediterrània i qui sap si també a la badia de Palma.