Pesa 225.000 tones, té 361 metres d'eslora i 20 pisos d'altura. Té tres vegades més volum que el Queen Elizabeth 2 i cinc vegades més que el Titanic. Si res no ho impedeix, l'Oasis of the Seas, el vaixell de passatgers més gran del món i el més car, farà el viatge inaugural dia 1 de desembre. La naviliera nord-americana Royal Caribbean International, la segona companyia de creuers del món, ho té tot a punt. La base del colós és la terminal 18 del port d'Everglades (Florida), un espai que supera els sis milions de metres quadrats i que ha requerit una inversió de quasi 51 milions d'euros.
Construït a Finlàndia, l'Oasis of the Seas té una capacitat per a 6.300 passatgers i 2.160 tripulants. Res no s'ha escatimat en el disseny, ni pel que fa als darrers avanços en enginyeria ni quant a construcció naval, i això n'explica el cost, que frega els 1.000 milions d'euros. En realitat, més que un creuer és un autèntic parc temàtic flotant on no hi falta res: té 16 cobertes, teatres, spas, biblioteques, piscines, jardins a l'aire lliure de la grandària d'un camp de futbol, botigues, restaurants, discoteques i un casino. Un total de 2.300 tones d'aigua n'omplen les piscines i a bord hi ha prop de 12.000 plantes, entre les quals s'inclouen centenars de palmeres.
La construcció del creuer ha durat prop de tres anys i ha requerit la participació de 500 dissenyadors, milers d'operaris, més de 500.000 metres quadrats d'acer, 5.000 quilòmetres de fil elèctric i 630.000 quilos de pintura. A més, serà capaç de produir la seva pròpia energia i està preparat per potabilitzar l'aigua i per al tractament de residus.
Què costarà?
Per al viatge inaugural, l'1 de desembre, en què s'ofereix un creuer de quatre dies amb destinació a Haití, els passatges més assequibles costen 500 euros per persona. Segons la companyia, ja no queden camarots de luxe. Més endavant, a partir del 5 del mateix mes, l'empresa comercialitzarà creuers de set dies pel Carib, amb preus que oscil·len entre els 745 euros en una cabina interior i els 2.225 per persona en un loft amb terrassa privada i vistes a la mar. El vaixell té un total de 2.706 camarots, 1.956 dels quals tenen terrassa. Per a les butxaques més plenes i a un preu prohibitiu es comercialitza la Royal Loft Suite, que s'ofereix a 11.280 euros per creuer i persona. Es tracta d'un espai de 140 metres quadrats, distribuïts en dos pisos, amb armaris. Inclou una habitació principal, amb bany dotat de dutxa i banyera; quatre llits; saló menjador i terrassa. No és l'únic allotjament d'alt estànding i n'hi ha a preus de 6.000 i 7.725 euros.
Royal Caribbean té ben clar que el negoci funcionarà, i ho demostra el fet que l'Oasis of the Seas deixarà aviat d'estar tot sol, perquè a finals de 2010 serà plenament operatiu un creuer "bessó", l'Allure of the Seas, que ara és en fase de construcció. Compartiran característiques pel que fa als allotjaments, àrees d'entreteniment i altres instal·lacions.
I la crisi?
La construcció d'aquests gegants va fer trontollar l'estabilitat de la companyia nord-americana quan sorgí la idea i molts es demanaven com seria capaç d'aconseguir el finançament que requerien, sobretot en una conjuntura de crisi que ha tocat tots els sectors econòmics i la butxaca dels ciutadans.
Segons explica Yovanna Blanco al diari Expansión, Royal Caribbean ha optat pel procediment que aplica de manera habitual: demana en préstec un 80% del cost del vaixell i utilitza el cash flow operatiu pel 20% restant. Normalment, la companyia obté el suport de les entitats bancàries mesos abans de l'entrega de la nau. I encara que en aquest cas el procés es va dilatar, finalment s'assolí.
Segons va explicar el president i conseller delegat de la companyia, Adam Goldstein, hi ha ports com el de Barcelona, Singapur i Hong Kong que tenen infraestructura per acollir aquest tipus de vaixells, per la qual cosa Goldstein va afirmar que és lògic que a mitjan termini l'Oasis of the Seas es pugui veure a la Mediterrània i qui sap si també a la badia de Palma.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Tanmateix acabarà com tots: a les coses de la Índia per a que gent desesperada i afamada el desballesti com pugui, perquè el primer món es desentén dels fems que produeix.
Serà com el Titanic?
Per res del mon hi aniria amb aquest barco, vos imaginau un viatge de creuer de 15 dies, enrevoltat de 6000 pijos??? Jo consider que amb passar dels 1000 viatgers ja deixa de ser un plaer i se converteix amb un suplici.