TW
0

No parlaré dels que ja tenen un problema d'atenció que han rebut per herència ni dels que l'educació familiar o escolar els ha provocat aquest dèficit. Remeis per millorar l'atenció els teniu en aquestes pàgines, en el reportatge d'Andreu Mir. A mi m'interessa que les famílies i l'escola sàpiguen conservar l'atenció de la majoria d'infants, que ja la tenen des del dia que varen néixer. Els nins i nines neixen, creixen i evolucionen perquè mamen, dormen, jeuen, seuen, van de grapes, caminen, balbucegen, xerren, etc., i normalment s'interessen per tot el que els envolta, persones i objectes; tot ho volen tocar i tot ho volen experimentar, massa, a vegades. Volen tenir tot el que tenen els majors: el mòbil, el telèfon, el comandament del televisor, el llibre, el diari, el llapis, el paper, i a la seva manera volen escriure i llegir. Si la família vigila que aquest aspecte tengui continuïtat, en tendrà. Només se'ls ha de potenciar la motivació innata.

Més d'una persona demanarà: i com es fa això? És molt senzill: la mare i el pare s'interessaran per tot el que facin, els deixaran tenir llibres, de pedaç primer, perquè no els destrossin, i els explicaran contes, què són els objectes que veuen, el seu nom, etc. Un dia arribaran els llibres vertaders, se'ls continuarà explicant el contingut, fins que començaran a entendre les imatges primer i després, les paraules, i llegiran i descobriran històries i les voldran contar als pares. I aquesta és la clau: si els pares es continuen interessant per tot el que aprenen en els llibres i l'escola no els fa avorrir-los, perquè a partir dels llibres sorgeixin càstigs injusts o contrarietats, la motivació i l'atenció duraran i perduraran. És molt senzill i molt difícil al mateix temps, ja que és imprescindible que el pare, la mare o un dels dos hi siguin.