Del tot és difícil, però majoritàriament crec que sí. Fins i tot és possible que hi hagi docents que no sàpiguen de què estic parlant. Em referesc a aquella escola que fa el mateix que un quarter militar, on quan no s'assoleix algun objectiu, el comandant culpa el capità, aquest fa el mateix amb el tinent, aquest traspassa la culpa al sergent, el sergent passa la responsabilitat al caporal i aquest dóna tota la culpa als soldats; doncs en una escola quarter, la culpa de la mala preparació dels estudiants universitaris passa al Batxillerat, aquests en responsabilitzen l'ESO, aquest especulen sobre una mala preparació de Primària i, per últim, tota la culpa passa a Educació Infantil. A vegades això ocorre també a les etapes; es culpa els cursos immediatament inferiors.
Sempre he cregut que a principi de curs s'ha de fer una bona avaluació de la situació inicial de l'alumnat i s'ha de partir d'allà on s'és per arribar fins a aconseguir els objectius que s'havien programat.
Si els alumnes es troben a l'escaló número 9, han de pujar al 10, no es pot passar directament al 13. També pens que si la metodologia utilitzada a Educació Infantil és més avançada, per la decoració de la classe, per l'aprenentatge a través del joc, per rebre un ensenyament més individualitzat, per rebre més ajudes dels pares i de les mares, per la utilització d'un material més adaptat a l'alumnat, etc, que en lloc d'adaptar el darrer curs d'Educació Infantil a Primària, el que s'ha de fer és adaptar el primer curs de Primària a Infantil. És a dir, els mètodes més avançats que facilitin els aprenentatges són els que s'han d'adoptar i s'han d'intentar aconseguir els objectius corresponents. Són les etapes superiors les que, sense abandonar els aprenentatges corresponents, s'han d'adaptar a les etapes inferiors.
S'ha superat l'escola quarter?
23/09/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Encara existeix l'escola quarter, i això és una de les primeres coses que hauria de començar a canviar. La base de la personalitat d'una persona radica en la seva infantesa. La base sempre és el més important. La base de tots els estudis del món és "l'eduació infantil" i tots els estudis superiors haurien de fer-se en relació a n'aquesta! Salutacions a Xisca i Bernadet!!!
Eis que ho ets de somerot
Visca la mili i el servei militar
Me negaré en un tassó d'aigua bullida però quin fàstig que fa avui en dia la conselleria omplint massivament les aules d'infantil no donam a bastos deu meu, i per cert quant més petitsssssssssss pitjor si no tenim ajuda.
Me pareix que l'escola quarter hauria de ser-ho perquè avui en dia no et respecten per enlloc.
Ja teniu raó en tot el que deis, tant en Joan com la seva participadora del chat, perquè la massificació d'aules és massa nombrosa, parlam de qualitat? o quantitat educativa? ànims Xisca que no et desanimi res.
Idò!, a la meva escola ja fa molts d'anys que hi faig feina, va arribar una mestra que havia estudiat la carrera d'educació infantil en la meva promoció, però va arribar destinada per primària, i està fent classes a primer cicle, la qual cosa ha anat molt bé i ha millorat la qualitat professional i metodològica de primària, ja que com que sap com funciona l'infantil, ella és la que coordina la tasca del seu primer cicle i respecten molt la metodologia d'infantil i sobretot al primer trimestre de primer de primària, les mestres s'adequen als infants adaptant-se al seu nivell i des d'on saben parteixen, i no al revés, és un privilegi que gràcies al que ara mateix he llegit, m'hagi donat compte del bé que es funciona i de la bona organització que hi ha entre cicles i sobretot la gran respectuositat que ens tenim els uns als altres perquè cap tira pedres a l'altre sinó que existeix una gran preocupació per la continuació de la metodologia constructiva i significativa que usam a infantil per fer-la a primària. Gràcies Joan per donar-me un raig de llum a la meva poca il·lusió que tenia, per motius de massificació d'aules i poc professorat. Malgrat així es fa moltissima feina i bona.