S'ha escrit molt sobre la Declaració de Bolonya i l'ensenyament superior, i el que se n'escriurà... Està molt clar que hi ha molts d'objectius que són positius, com és el cas del reconeixement dels estudis a qualsevol país de la UE, després de la creació de l'àrea europea d'educació superior, per a la mobilitat i l'ocupació o el canvi de model que es preconitza, que ha de suposar fer més èmfasi en l'aprenentatge de l'alumnat i disminuir l'ensenyament magistral del professorat, que ha estat el model majoritàriament desenvolupat fins ara. Però queden molts d'interrogants a resoldre. Sembla que el grau i el postgrau equivaldran a la llicenciatura anterior. S'havia passat a una durada de quatre anys i ara tornarà a cinc.
Aquí el grau durarà 4 anys i el postgrau 1, quan a la majoria d'estats europeus la relació és de 3 a 2. Per tant, què passarà a una persona que ja tengui el grau a França amb tres anys i vingui aquí a acabar la carrera? I al revés? Voldrà el professorat centrar les classes en l'atenció a l'alumnat i no en les seves exposicions i apunts? Estan preparats per fer-ho? Existeix finançament suficient per posar professorat nou, ja que no hi podrà haver classes amb tants d'alumnes com hi havia abans? O fan comptes que l'ensenyament el desenvolupin becaris? Seran tan barats els màsters per a la realització d'un curs com ho eren les matrícules del curs de llicenciatura? I la llengua? No és aquesta la manera de convertir l'anglès en interlingua i d'aquí l'elevació de la seva importància, que ja repercuteix en l'ensenyament obligatori? Què passarà amb totes les nacions sense estat que tenen una llengua diferent a l'estatal? Què passarà aquí amb la llengua catalana? Sembla que hi ha dos perills evidents: la desaparició de les llengües minoritzades i la pèrdua de la igualtat d'oportunitats.
Millora o enganyifa?
16/09/09 0:00
També a Ara
- Palma es presenta a Nova York com un referent cultural amb una mostra de flamenc
- Perdre la feina per defensar el català a l'aula
- L'Associació de Periodistes es posiciona en contra del nomenament de Josep Codony com a nou director general d'IB3
- El centre de Salut Emili Darder desobeeix la normativa vigent
- Narges Mohammadi: dona de foc
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
Volia escriure "perquè"
Aquesta opinió tracta dos temes que em preocupen molt i que haurien de preocupar a gran part de la població. Per una banda, la desaparició de les llengües minoritzades, fet que és molt trist i injust! Totes les llengües són importants, tenguin més parlants o manco, i per a cadascú, la seva és la millor, clar. Per tant, una llengua minoritzada, pels seus parlants és la més important, i s'ha de fer el possible perquè no es perdi. Per una altra banda, la igualtat d'oportunitats hauria d'existir sempre, per què no tothom ha de tenir les mateixes oportunitats a la vida? Tots som persones humanes, tots hem de tenir els mateixos drets. Bon dia!
enganyifa total està clar
Ufffffffffffff quin percal si cada vegada hi ha més infants per aula, no sé que es pensen.