TW
0

"Ja tenim un problema més dins l'escola", diu el professorat. "M'has de comprar un mòbil perquè tots els altres en duen", diuen els infants a casa seva. "S'han d'aconseguir vendre unes quantes desenes de milions de mòbils", és la consigna del mercat. "Les ones electromagnètiques poden produir danys desconeguts en el cervell dels infants", adverteix la medicina. "No s'ha demostrat que es produeixin danys al cervell", repliquen els fabricants de mòbils. "El mòbil es pot convertir en una bona eina d'aprenentatge", afegeix un defensor de les noves tecnologies. I així es van fent valoracions d'aquesta nova eina que s'ha convertit en un problema també per a les minvades economies en crisi.

El problema del mòbil a l'escola és general en el món i es va resolent així com es pot. Des de demanar noves lleis als legisladors que prohibeixin els mòbils a les escoles fins a centres on s'usa com a eina d'aprenentatge. Allò cert és que cada centre sembla tenir autonomia per decidir què s'ha de fer referent a l'ús del mòbil. Hi ha centres de primària que han optat per la seva prohibició a les classes i instituts que deixen dur mòbil sempre que el tenguin en silenci les hores de feina. Els casos d'incompliment se sancionen llevant el mòbil fins que acaba la jornada escolar.

Com sempre, la solució al mòbil, sí o no, es troba en l'aplicació de la lògica més elemental, que primer hauria de començar a la família. Necessita el meu fill o la meva filla un mòbil? Per què el necessita? Existeix cap raonament lògic que justifiqui la despesa de la compra i la mensual que arribarà després? I a l'escola també s'han de demanar si existeix cap resposta lògica per deixar que es dugui mòbil o per prohibir-lo i actuar en conseqüència.