TW
0

Això és el que solen pensar els infants, quan devers el 20 de juny s'acomiaden de l'escola, que se'n van de vacances i quan tornen a començar pel setembre solen parlar de com els han anat. Però moltes vegades no és així, perquè la família, si pot, ha preparat tota una allau d'ocupacions vigilades, perquè no volen o no poden tenir-ne la responsabilitat durant tant de temps. Tot això, suposant que la família hagi aconseguit que durant el curs fes les tasques i les obligacions que té qualsevol escolar. Se suposa que la família (pare, mare, padrins, germans...) ha de planificar unes bones vacances (i gratuïtes) per als seus infants (sempre depenent de l'edat). Dins aquesta planificació hi ha d'haver com a mínim una hora de lectura diària, una hora de dedicació a les tasques de la casa (fer el llit, desar les juguetes i el dormitori, ajudar a parar i a desparar la taula, anar a comprar, etc), i una hora o dues de jugar amb altres infants.

Aquesta planificació sempre dependrà d'altres ocupacions a realitzar a casa o fora (anar a la platja, jocs o tasques d'ordinador, escoltar música, veure la televisió, jugar, etc). Si els progenitors tenen la sort de tenir feina, han de cercar igualment planificar les vacances dels seus infants a casa dels padrins o a casa seva. Anar 15 dies a unes colònies o a un campament on podran aprendre a conèixer la natura, jugar amb companys, fer esport, adquirir tècniques plàstiques i divertir-se servirà com a complement d'un temps d'esplai ben merescut. De totes maneres, els pares no han de deixar perdre l'ocasió de jugar amb els seus fills i filles i d'interessar-se pel que llegeixen diàriament, comentar les lectures, les tasques d'ordinador i els programes de televisió. Així els deixen ben preparats per començar un nou curs amb responsabilitat.