La direcció d'Air France confirmà ahir horabaixa durant una reunió mantinguda amb els sindicats de pilots de la companyia que accelerarà el canvi de les sondes de velocitat dels Airbus A330 i A340 amb l'objectiu que tota la flota estigui equipada amb les noves d'aquí a final del mes de juny, segons explicà el comandant de vol i vicepresident del sindicat de pilots Alter François Hamant al vespertí Le Monde. De moment, uns quinze avions ja estan equipats amb almenys dues sondes modificades de les tres que tenen els avions del tipus A330 com el que desaparegué l'1 de juny a l'Atlàntic amb 228 persones a bord. Situades a la part davantera de l'avió, aquestes sondes calculen la pressió dinàmica, és a dir, a la que està sotmès l'avió en vol, la qual cosa permet calcular la velocitat de l'aparell.
Dilluns, el sindicat Alter, la tercera organització sindical d'Air France, havia demanat als seus afiliats que es negassin a volar en els A330 i A340 mentre no s'hi haguessin realitzat les modificacions tècniques. Encara que oficialment no s'ha confirmat cap de les hipòtesis que se sospesen com la causa de l'accident del vol AF-447 entre Rii de Janeiro i París, l'informe ACARS (Aircraft Communications Addressing and Reporting System) enviat per l'aparell abans de desaparèixer dels radars testifica errors en els sistemes anemomètrics. De la seva banda, les forces armades brasileres continuen la recerca dels cadàvers i ahir en rescataren de la mar quatre, cosa que eleva a 28 el nombre de cossos rescatats. Els quatre cadàvers van ser dipositats a les cambres frigorífiques de la fragata Bosísio, una de les cinc embarcacions de la Marina brasilera que participen en aquesta operació, segons un comunicat divulgat per la Marina i la Força Aèria del Brasil.
A l'esmentada fragata, les cambres de la qual tenen capacitat per a 20 cossos, ja hi ha dotze cadàvers de víctimes de la tragèdia. "Els cossos foren trobats al nord-est dels illots de San Pedro i San Pablo, més o menys a les mateixes àrees on han estat localitzats els altres cadàvers", va afirmar el tinent coronel Henry Wilson Munhoz, portaveu de la Força Aèria. La recerca de les restes de l'avió i dels cossos de les víctimes de l'accident es concentra a uns 440 quilòmetres al nord-est de l'arxipèlag brasiler de Sao Pedro i Sao Paulo, penyals deshabitats situats a 1.296 quilòmetres de la ciutat de Recife i a 704 quilòmetres de l'arxipèlag de Fernando de Noronha.
Els responsables d'aquesta operació informaren també que els 16 primers cadàvers rescatats foren traslladats per la fragata Constitución a uns 50 quilòmetres de Fernando de Noronha, on els van recollir dos helicòpters que els van portar a l'arxipèlag. Segons el comunicat, les restes humanes seran sotmeses a una anàlisi inicial a Fernando de Noronha i després seran traslladades en un avió de la Força Aèria a Recife, on hi ha el comandament de recerca i on es realitzaran les tasques d'identificació. A més, Munhoz mostrà fotografies d'una peça metàl·lica que pel que sembla és part d'una de les ales de l'Airbus A-330 sinistrat.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.